Anonym286 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hei! Jeg er en gutt på 19 år som snart er ferdig med førstegangstjenesten og tenkte å begynne på siving. industriell kjemi og bioteknologi til høsten. I fjor lå grensen på 51.4p. Jeg har 53.0p, derfor trodde jeg at jeg skulle komme inn. Nå viser det seg at grensen gikk opp 2.4p til 53.8p, jeg kom altså ikke inn på hovedopptaket og ligger på ventelista som nr. 27. Derfor ser det veldig mørkt ut. Selv om snittet mitt ikke er veldig imponerende, har jeg sterke karakterer i realfag; kar. 6 i matte 1T, R1, R2, R2 muntlig eksamen, kjemi 1 og fysikk 2 og kar. 5 i kjemi 2, kjemi 2 skriftlig eksamen, fysikk 1 og fysikk 2 skriftlig eksamen. Med andre ord bare 5'ere og 6'ere i realfagene. Jeg har kar. 2 i noen fag som nynorsk og religion som trekker kraftig ned. Tror dere det er noe håp i å møte opp første uka, vise engasjement og realfagskarakterene?' Jeg setter veldig pris på svar Lenke til kommentar
Populært innlegg Horrorbyte Skrevet 18. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Tror dere det er noe håp i å møte opp første uka, vise engasjement og realfagskarakterene?' Nei. Endret 18. juli 2014 av Horrorbyte 18 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Tror dere det er noe håp i å møte opp første uka, vise engasjement og realfagskarakterene?' Ta opp fag og jobb. nynorsk og religion er piece of cake å få bedre karakter i. Om du har 6 i realfagene burde du klare en 4er i begge uten å jobbe spesielt mye 1 Lenke til kommentar
potetfisk Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Kan du takke ja til studieplass på en annen siv.ing.linje? Isåfall er det mulig å søke intern overgang til kjemi. Kjenner flere som har fått plass på nanoteknologi fra indøk og emil på denne måten. Er alltid noen som slutter i begynnelsen av studieløpet enda de takket ja til studieplass. Lenke til kommentar
Anonym286 Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Takk for svarene, men jeg satte dessverre bare opp ind. kjemi. Det er vel bare å gi opp i denne omgang, og heller komme sterkere tilbake neste år med to ekstra alderspoeng... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Det er bare NTNU som kan svare på om de tar inn "stragglers"-supplement førsteuka. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 For å utfylle mitt eget korte svar (som ble overraskende populært), så vil ikke karakterene i realfag, godvilje eller engasjement være til hjelp for å få studieplass. Det er mulighet for å få tilbud under suppleringsopptaket, og til og med etter studiestart hvis mange ikke møter opp, men studiene overbookes allerede under hovedopptaket fordi NTNU vet at en del takker nei eller ikke møter opp. Det er altså en sjanse for at noen tas opp etter hovedopptaket, men det blir trolig veldig få som faktisk får det på studier ved NTNU. På en del studier vil sannsynligvis ingen få tilbud etter hovedopptaket. Lenke til kommentar
Anonym286 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 For å utfylle mitt eget korte svar (som ble overraskende populært), så vil ikke karakterene i realfag, godvilje eller engasjement være til hjelp for å få studieplass. Det er mulighet for å få tilbud under suppleringsopptaket, og til og med etter studiestart hvis mange ikke møter opp, men studiene overbookes allerede under hovedopptaket fordi NTNU vet at en del takker nei eller ikke møter opp. Det er altså en sjanse for at noen tas opp etter hovedopptaket, men det blir trolig veldig få som faktisk får det på studier ved NTNU. På en del studier vil sannsynligvis ingen få tilbud etter hovedopptaket. Nå har jeg rykket opp fra 27. plass til 19. plass. Det er vel fortsatt veldig liten sjanse? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Med trykk på veldig. Bruk året til å forbedre sjansene dine til neste opptak. Det bør jo ikke være spesielt vanskelig å forbedre karakter i puggefag som religion o.l. om du bare har to 2-3 i dem nå. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Nå har jeg rykket opp fra 27. plass til 19. plass. Det er vel fortsatt veldig liten sjanse? Det er veldig få som får tilbud etter suppleringsopptaket. Noen vil falle fra, men dette er, som tidligere nevnt, tatt hensyn til ved å overbooke. Sjansen for å få plass nå er minimal, selv om man står som førstemann på ventelisten. Du bør finne deg noe annet å gjøre det kommende året. Endret 31. juli 2014 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Anonym286 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå