Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus RT-N16 og 4G modem?

Anbefalte innlegg

Har en Asus RT-N16 router som jeg lurer på om jeg kan koble til et 4G modem via en USB kabel( de som kommer fra NetCom)?

Noen som vet noe om dette, testet det? Jeg har ikke kjøpt noe 4G modem enda, så tenkte på å høre her først!

Jeg googlet litt men fant ikke noe spesifikt om NetCom sine modem(Huawei tror jeg)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det kan du ikke gjøre, årsaken er at den ikke kan direkte snakke med modemet.

Men det du kan gjøre er å flashe N16'n til DD-WRT firmware, starte opp modemet som jeg antar har funksjon for trådløst nett, og her får du N16 med DD-WRT til å joine som klient (Akkurat slik som en vanlig PC eller mobil ville gjort det for å få nett)

Deretter er det bare å plugge inn enhetene du vil ha i N16 routeren og tute og kjøre til du svir av kvoten du har på det mobile bredbåndet.

Lenke til kommentar

Har ikke mulighet til å teste det, men i min RT-N16 står det under USB-applikasjon:

3G/4G

Bytt til USB-modus for å bruke en trådløs 3G/4G USB-dongle eller en Android-telefon som et USB-modem.

Make sure Dual WAN support is enabled first.

Lenke til kommentar

Nei det kan du ikke gjøre, årsaken er at den ikke kan direkte snakke med modemet.

Men det du kan gjøre er å flashe N16'n til DD-WRT firmware, starte opp modemet som jeg antar har funksjon for trådløst nett, og her får du N16 med DD-WRT til å joine som klient (Akkurat slik som en vanlig PC eller mobil ville gjort det for å få nett)

Deretter er det bare å plugge inn enhetene du vil ha i N16 routeren og tute og kjøre til du svir av kvoten du har på det mobile bredbåndet.

Vil Tomato også fungere slik som DD-WRT? Jeg kjører Tomato i dag!

Lenke til kommentar

Godt spørsmål, jeg hadde Tomato for en stund tilbake men i den builden kunne du IKKE joine som trådløs klient, men merk at dette var en gammel versjon før den ble forket så du må nesten sjekke om funksjonen er der i dokumentasjonen til den versjonen du benytter.

Du kan sjekke denne om det finnes i din versjon av Tomato: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3810281

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...