Gå til innhold

Noen her som klarer å se slike bilder i 3D ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aldri sett sånne doble som det der før... hvordan funker de? sjeling?

Man limer de på innsida av solbrillene sine. Kjekt å gjøre med nakne damer hvis man er på stranda i tyskland. Man slipper å se på alle de fæle oktoberfest-bestemødrene, og man kan med god grunn gå rundt og smile hele dagen. Selvfølgelig kan man jo bli litt deppa, ettersom man aldri helt når frem til kvinnen i brillene da. So close, but yet so far away.

Lenke til kommentar
Nei. Ikke av den typen du postet her.

Derimot ser jeg lett bildene av den typen som er på denne siden: http://www.netaxs.com/~mhmyers/rds-ex.html

Jepp, det blir på en måte motsatt. På de bildene fokuserer en "bak" skjermen. Her er mitt første forsøk på gif-animasjon med slikt, lagd på Amiga for mange år siden.

http://home.online.no/~j-ove-h/test/sirdsanim.gif

Da ser du sikkert dette sant? :o

Lenke til kommentar
aldri sett sånne doble som det der før... hvordan funker de? sjeling?

Ja, en fokuserer omtrent midt i mellom skjermen og øynene.(Kanskje litt nermer øynene enn skjermen) Blir litt som å se på sin egen nese, bare ikke så sterk sjeling.

Det som skjer da, er at øynene på en måte krysser, slik at høyre øye ser på bildet til venstre, og venstre øye ser på det høyre bildet.

Synest selv det var verre å lære seg denne måten men når det først går, så er det fascinerende. Klare bilder med farge :) -Ikke bare konturer slik som de andre bildene. Hadde vert artig om noen klarte å se det..

Man limer de på innsida av solbrillene sine. Kjekt å gjøre med nakne damer hvis man er på stranda i tyskland. Man slipper å se på alle de fæle oktoberfest-bestemødrene, og man kan med god grunn gå rundt og smile hele dagen. Selvfølgelig kan man jo bli litt deppa, ettersom man aldri helt når frem til kvinnen i brillene da. So close, but yet so far away.

Det skal jeg prøve! Er vel slik de virker de 3d-brillene en kan koble til datamaskinen kanskje :)

Lenke til kommentar

Det funka når jeg prøvde å se på min egen nese og deretter flytte fokus til ca midtveis til skjermen.

Jøss, det ble jo litt stilig! Det var lettest å se detaljene og få skikkelig 3D-effekt på det største bildet. Men vær forsiktig, det er lett å bli litt kvalm;)

Kult! Ja, burde vel ha skrevet at om en blir sliten/svimmel så må en gi seg med en gang! Vil ikke ha noen skader på samvittigheten :) Du fikk det helt tydlig og klart? :) Det kan kanskje være litt lurt å sitte litt lenger i fra skjermen enn en vanligvis gjør. -Da slipper en å fokusere så nermt sin egen nese.

Lenke til kommentar

Det funka når jeg prøvde å se på min egen nese og deretter flytte fokus til ca midtveis til skjermen.

Jøss, det ble jo litt stilig! Det var lettest å se detaljene og få skikkelig 3D-effekt på det største bildet. Men vær forsiktig, det er lett å bli litt kvalm;)

Kult! Ja, burde vel ha skrevet at om en blir sliten/svimmel så må en gi seg med en gang! Vil ikke ha noen skader på samvittigheten :) Du fikk det helt tydlig og klart? :) Det kan kanskje være litt lurt å sitte litt lenger i fra skjermen enn en vanligvis gjør. -Da slipper en å fokusere så nermt sin egen nese.

Men jeg må jo tett inntil for å se alle detaljene...

Kanskje det går an å bruke et slags prisme for å slippe å skjele så mye? :)

Lenke til kommentar
Men jeg må jo tett inntil for å se alle detaljene...

Kanskje det går an å bruke et slags prisme for å slippe å skjele så mye? :)

Kanskje? Eller bruk 2 dataskjermer, slik at bildene blir større :) Jeg sitter på ca 1 meters hold og ser det helt skarpt og fint :/ Om noen vil se flere bilder av denne typen, søk på google etter CrossEye-bilder eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...