Gå til innhold

Ebola på skjermkortet etter svidd chipsett


Anbefalte innlegg

Helsike heller altså... :cry::cry: Nå er jeg overgitt, og håper fra hjelp av HW.no's finest! :woot:

 

Bruttern har en pc. Og her i helgen hadde plutselig chipsetkjøleren på HK detti av. Resultat: bye bye 845D!

 

Snakka med komplett og fikk de til å sende meg en forhåndretur siden bror absolutt skulle Lan'e i helga. Var å henta nytt hk på posten for et par timer siden, og satt alt inn igjen med godt mot.

 

Nå var det plutselig ikke noe bilde på skjermen. :evil: og jeg fryktet at skjermkortet også hadde tatt kvelden i helga. (Rart?!, er det?!)

 

Prøvde med et PCI kort jeg hadde i maskinen og det fungerte fint. Men for å være helt sikker satt jeg agp kortet inn i en pc nr 3 (min er sef #1!!). det bekretet mine mistanker og jeg fikk ikke noe bilde på skjermen. Men da jeg da satte denne maskinen sammen igjen med det kortet som stod i fra før var det ikke noe bilde her heller!??! Hva skjer?!

 

Skulle tro SARS var løs i Nielsen-heimen!

 

Det jeg egentlig vil ha svar på før jeg tar kvelden selv er om dette egentlig er mulig. Skal gå med på at skjermkortet også tok kvelden da chipsettet brant (under tvil) men at dette skulle "smitte over" på maskin nr 3?!

 

Noen som har noen vaksine på lager? Ledetråder som leder til svar vill bli belønnet med "much luuuv.."! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har svidd av noe på hovedkortet kan dette utmerket godt medføre en kortslutning i skjermkortet. Og når du setter et kortsluttet skjermkort inn i en annen maskin kan dette medføre nye kortslutninger der det settes, så Ebola er i grunnen en god beskrivelse, er du tilstrekkelig uheldig kan altså en drept komponent være drept på en slik måte at den dreper det den forsøkes montert i. Synd å si det, men slik kan det være. Så tenkt deg om m.h.t. de stedene du har "smittet" så du ikke ødelegger enda mer. Slikt kan gjøre like stor skade som å prøve å montere kort uten å ta ut støpselet til PCen. For hvis strømmen er på når du monterer/demonterer kort er du garantert å ødelegge det meste! På nye PCer er det ikke nok å logge av, for de er strømførende selv om det ser ut som om de er slått av.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort noe lignende. Jeg tror den den stakkars PSU'en på 250W ble litt overbelasta :p.

Det som skjedde var at PSUen tok et HK. Så testa jeg den samme PSUen med et anna HK. Da luktet det drit og faenskap (svidd elektronikk) av PSUen. Så testa jeg det nye HKet med en ny PSU. Da røyk faenmeg den nye HKet også. Men den nye PSUen overlevde.

 

Løsningen ble å kjøpe alt nytt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...