Gjest Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Jeg har en side med masse radioknapper, det er meningen at man på denne siden skal kunne tilordne rettigheter til en rolle. Det er fire typer rettigheter, Les, Skriv, Modifiser og slett. For hver rettighet er det to radioknapper i samme gruppe (samme navn) - Ja og Nei, slik: Les Skriv Modifiser Slett o Ja o Nei o Ja o Nei o Ja o Nei o Ja o Nei Og så har jeg da tilordnet to lenker for hver gruppe i hver sidekategori slik at man kan velge alle radioknappene, så man slipper å trykke hver enkelt hvis man skal tilordne rettigheter for en hel kategori. Slik er markupen: <td><h1 class="h5-tag">Testsider</h1></td> <td> <a href="#" id="Testsider-a">Ja til alt</a> / <a href="#" id="Testsider-b">Nei til alt</a> </td> <td> <a href="#" id="Testsider-c">Ja til alt</a> / <a href="#" id="Testsider-d">Nei til alt</a> </td> <td>Testbenken hovedside</td> <td> <label class="margin-right10"> <input type="radio" name="1_r" id="Testsider-a" value="1_r_1" class="uniform"> Ja </label> <label class="margin-right10"> <input type="radio" name="1_r" id="Testsider-b" value="1_r_0" class="uniform"> Nei </label> </td> <td> <label class="margin-right10"> <input type="radio" name="1_w" id="Testsider-c" value="1_w_1" class="uniform"> Ja </label> <label class="margin-right10"> <input type="radio" name="1_w" id="Testsider-d" value="1_w_0" class="uniform"> Nei </label> </td> ... osv Her er Javascript snutten som jeg ikke får helt til å fungere: <script type="text/javascript"> $("#Testsider-a").click(function() { var x = $('input:radio[id=Testsider-a]').length; for (var i = 1; i < x; i++) { $('input:radio[id=Testsider-a]')[i].checked = true; } }); </script> (snutten er bare for den første kolonnen, da det er eksakt det samme for alle de andre kolonnene) Problemet her er at den bare velger den siste radioboksen i kolonnen. Jeg regner med at løsningen her er triviell, men jeg er forferdelig dårlig på javascript/jquery, så jeg håpet noen kunne dyttet meg i riktig retning på denne. Noen forslag? Endret 17. juli 2014 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Problemet løst, jeg derpet og så ikke at jeg ikke tilegnet et unikt navn for hver radioknapp-rad, javascripten fungerte fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå