Halsoy Skrevet 19. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2014 Koble fra ALT du ikke trenger for en boot. Så kun ha en harddisk/ssd, en GPU og kun tastatur og mus koblet i usb. Eliminer så mange feilkilder som mulig og prøv på nytt. I PC-verdenen er det så mye som kan gi tullete feil. Jeg har personlig hatt problemer med at SATA kontrollerene tullet seg slik at alle harddiskenen mine må stå i en bestemt rekkefølge (har 7 disker) ellers gikk alt til helvete. Jeg har også hatt problemer der ting ikke lot seg installere eller at maskinen ikke startet i det hele tatt når gitte ting var koblet til USB.En feil kommer sjelden alene, så at du har så mye galt peker mot at det kunne vært greit å installere alt på nytt. 2 Lenke til kommentar
Flashbang Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Alt av ledninger sitter som de skal. Men oppdaget for seint, at strømledningene som satt på hd og dvd rom fra før ikke var helt like som de som fulgte med den nye psu'n. Så tror kanskje jeg har kortslutta dvd rom og hd. De ser like ut utvendig. Så like at man ikke klarer å se forskjell. Men... På den enden som skal inn i psu'n så er det 1 ledning som er byttet om på plassen i forhold til det gamle lednings nettet. Se for deg kontakten. 6pins med 5 ledninger. På den gamle kontakten så var den ledige plassen på kontakten i midten. Men på den nye kontakten som fulgte med den nye psu'n. Så var den ledige plassen på det ene hjørnet av kontakten. Noe som førte til at jeg slo ut sikringen på psu'n opp til flere ganger før jeg skjønte at ledningene ikke var så like som de så ut som. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Du MÅ bruke ledningene som følger med PSU og ikke andre, selv om de passer, pga det du akkurat har opplevd. 1 Lenke til kommentar
Flashbang Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Skulle ønske jeg viste det før jeg begynte hele greia. Leste igjennom det jeg fant av papirer i esken før jeg begynte å koble i sammen skiten. Men sto ingenting om at det ikke gikk ann å bruke eksisterende kabler i kabinettet. Og med tanke på hvor like de så ut. Altså vi snakker så like at man umulig klarer å se forskjell på dem annet enn xfx lappen som henger på de nye kablene. Så er det lett å tro at man kan bruke de kablene som allerede lå klare inni der. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Kontaktene er like, men tykkelser og loddinger kan variere. Man må alltid bruke medfølgende kabler. 1 Lenke til kommentar
Flashbang Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 DA var endelig alt oppe å går igjen. Etter flere timer med personlig assistanse av Thyristor, så har vi klart å få maskinen på beina igjen. Det var som jeg hadde fryktet. Begge Hardisker og Dvd spiller var kaput. Så med lånedvd av thyristor og ny ssd disk som jeg heldigvis hadde planer om å bytte ut den gamle med uansett så fikk vi tilslutt installert windows og skjermkort. Da gjenstår det bare ny lagrings disk som skal kjøpes i morgen. Tusen takk til alle her inne som har svart på mine rop om hjelp med mange gode ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå