Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med driverinstall XFX radeon 280X 3GB

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med å få installert de nye skjermkorta mine.

De fyrer opp viftene og alt ser bra ut inni maskinen. Men når jeg prøver å instalere driverprogrammet så skjer det litt forskjellig. Enten kræsjer maskinen, eller så failer den å instalere driveren til Hdmi lyden. Noe som gjør at når jeg åpner opp Amd catalyst controlpanelet, så er det i grunn ingen ting der inne å trykke på.

Har prøvd både Cdplaten som fulgte med skjermkorta, Laste ned driver manuelt fra Amd og laste ned autodriver download fra amd.

Her er datasettuppen min.

Chieftec Super Series 750W PSU

ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

2 stykk XFX Radeon R9 280 3GB GDDR5 BLACK

Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB

Så vidt jeg forsto fra gutta på komplett, så skal det ikke være noe hardware som kræsjer med hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det ikke annet å gjøre en å prøve med andre drivere.

Evt prøv det andre kortet og eller i et annet spor bare til du får inn driveren.

Ser i google at det er et vanlig problem.

Med tips som :

Go to start menu, run, gpedit.msc and go to computer, administrative tools, system, device installation and device installation restrictions.

Make sure "prevent device installation not described by other policy settings" is NOT set to enabled. This seems to stop the driver from installing.

ol.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd med flere forskjellige drivere og et og et kort inni maskinen om gangen. gpedit.msc har jeg ikke, og for å være ærlig. Vist jeg blir nødt til å laste ned det og instalere det, så skal AMD få korta tilbake trøkt langt oppi ****! Noen som veit om komplett tar i mot besøk og fikser sånne ting på stedet? Jeg har verken tålmodighet eller kunskapen til å fikse dette selv. Ender bare med ødelagte pc deler strødd rundt på gulvet.

Lenke til kommentar

Hadde bare dvd spilleren funka så jeg fikk spilt av windows cd så skulle jeg ihvertfall prøvd å starta opp windows fra cd. Men den tok jaggu kvelden den også av en eller annen grunn. Får ikke opp skuffen annet enn med det lille hullet i fronten. Og når plata ligger i skuffen så bare surrer den litt, også stopper den igjen. Skjønner ikke åssen dette er mulig jeg.

Lenke til kommentar

Dette er helt tragisk. Skulle bare bytte 2 xfx kort til nyere og bedre xfx kort og litt mere ram. Ser ut som jeg like greit kunne kjøpt splitter ny pc. Skulle ikke overraske meg om jeg blir nødt til å kjøpe nye hardisker hovedkort og dvd spiller/brenner. Om jeg må det så har jeg faktisk bytta alt som er inni der.

Lenke til kommentar

Tviler på at harddiskene dine har tatt kvelden, ei eller at cd/dvd romen din har tatt kvelden.

Kan virke som det er noe koppblings feil av noe slag egentlig. Sjekket at alt av ledninger sitter godt fast som de skal? Du har ikke vært borti noen av dem mens du drev og byttet om kortene?

Noe annet du kan prøve og jo også og resette selve biosen inne ifra hovedkortet, har selv gjort det noen ganger tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...