Gå til innhold

Trenger noen kloke svar.

Sealine

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på litt av hvert akkurat nå....

Har fått meg ny PC, specs:

AMD Athlon Xp2500+

Abit NF7-S 2.0

Sapphire Radeon 9500 PRO

Seagate 80 GB S-ATA

(2x) Corsair XMS PRO PC3200

Så over til spørsmålene...Jeg spiller en del CS, og nå har 1.6 sluppet og gjort seg snart til eneste mulighet, da 1.5 snart blir pompa 6 for under jorda. Vel, i 1.6 kan man nemmelig stille fps'n opp til minst 200, og jeg har satt den på 150, men den er ikke stabil der. den er faktisk ikke engang stabil på 120 i 1.6, men i 1.5 spiller jeg stabilt på 100.

Jeg lurer på om jeg kan dra inn noen ekstra fps ved og stille AGP fra 4x til 8x? Og hvis jeg eventuelt prøver dette, hvordan skal jeg da gjøre det riktig?

Skal jeg først stille det inn på driveren (Catalyst 3.8 ), og når den krever reboot, da stille in fra AGP 4x til 8x i BIOS ved startup?

Eller holder det og stille inn via driver?

Jeg har liksom lyst til og få FULT utbytte av den nye PC'n, uten og klokke noe, ihvertfall ikke enda.

En venn av meg har i motsetning til meg en ny maskin, med AMD Athlon XP2800+, GeForce 4 MX 440, og han klarer 150fps stabilt. han har PC2700 minne, og jeg føler at han har en del svakere skjermkort en meg. Går ikke fps'n først og fremst på GFX?...

uansett, tar jeg gjerne imot tips og hint....

Petter[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok ikke til å dra noen ekstra FPS ved å sette opp til AGP8x, dette er praktisk talt ikke noe annet enn en penisforlenger.

Det du derimot kan tjene på er å sette driverne til ATi på ytelse (I ati sitt kontrollpanel), da blir billedkvaliteten dårligere, men ytelsen høyere.

Lenke til kommentar
Hvis den er stabil på 100, kan du ikke bare ha den der... :shrug:

som sagt, så vil jeg få maks utbytte av de komponentene jeg har. 100fps er egentlig nok, ja. men når i tilleg han vennen min får den stabilt på 150, med dårligere skjermkort, blir jeg sur....

Lenke til kommentar
Omg da! Her sliter jeg med fps drop ned mot 50 og du klager på 100. Skjerp deg

Det har du jo ikke hatt før da, det må være noen gale innst. eller no gærnt med kortet... Er det 9600 eller 9700 kortet ditt?

Tilogmed jeg har 100/99.9 fps i 1,6 når det ikke skjer nesten et kvidder. men blir det smoke, og i tillegg mye som skjer, da kommer droppet til 20 fps ja.... (ligger dom regel på på 60-80 fps ellers)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...