Gå til innhold

PC for utnytte Asus ROG swift PG278Q til det fulle!

Anbefalte innlegg

Skal selge leiligheten til høsten og når jeg kjøper nytt er det fare for å sitte igjen med litt penger til overs :D Har derfor lyst å virkelig slå på stortromma. Dette blir ikke bestilt med engang, men er så gira så vil jo høre hva dere mener!

Jeg vil bygge en pc som skal takle å kjøre de nyeste spillene på helst høyeste grafikk med 1440p oppløsning og 144 FPS! For det så kreves det mye har jeg skjønt.

Vil 2 GTX 780 Ti klare det eller blir det overkill?

Her er lista!

1440p @ 144Hz

Tar gjerne noen innspill på de andre komponentene. Har aldri bygget selv så prøvd å google meg frem til det beste for en "ok" pris. Denne kommer som sagt til å brukt til gaming

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips: dagens toppkort er mer enn overmodne, kjøp heller noe midlertidig og vent på neste generasjon med GPUer så du ikke kaster bort over 10 000 kr på noe som vil være utdatert i løpet av måneder.

EDIT:

NZXT Sentry LXE er forøvrig en pissdårlig viftekontroller.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2x 780ti er utmerket, men sjekk igjen før du skal kjøpe.

Det du vil håpe på er at 880-serien har kommet.

Hodetelefonene vil jeg putte på 3/10.

Hakket over G35, men det finnes så mange gode over dette.

Selv kjøpte jeg QPAD® QH-1339 og her snakker man kanskje 80% bedre.

Hører fienden i BF3 komme gående 15 meter før jeg gjorde det med andre headsett.

Hører rustningen klirre når jer rir i wow ol.

Natt og dag.

Lenke til kommentar

Et lite tips: dagens toppkort er mer enn overmodne, kjøp heller noe midlertidig og vent på neste generasjon med GPUer så du ikke kaster bort over 10 000 kr på noe som vil være utdatert i løpet av måneder.

EDIT:

NZXT Sentry LXE er forøvrig en pissdårlig viftekontroller.

Det blir nok ikke et kjøp før til høsten så klarer fint å vente noen måneder hvis det er lurt. Må innrømme at jeg bare har sett den viftekontrollen hos en kompisen å synes den så litt stilig ut :p Kan nok lett sløyfes.

2x 780ti er utmerket, men sjekk igjen før du skal kjøpe.

Det du vil håpe på er at 880-serien har kommet.

Hodetelefonene vil jeg putte på 3/10.

Hakket over G35, men det finnes så mange gode over dette.

Selv kjøpte jeg QPAD® QH-1339 og her snakker man kanskje 80% bedre.

Hører fienden i BF3 komme gående 15 meter før jeg gjorde det med andre headsett.

Hører rustningen klirre når jer rir i wow ol.

Natt og dag.

Tok litt tid før jeg skjønte hva du mente med 3/10, haha. Lette å lette er et headsett som het 3/10 helt til jeg skjønte at det må jo være poengscore :p De QPAD var litt stivere i pris ja, men lyden er jo halve opplevelsen ;) Tar din anbefaling og bytter den med G930. Har ikke lest meg så mye opp på headsett for å være ærlig. Sjekket bare hva som lå på topp på prisjakt. Anbefaler du å kjøpe noe lydkort for headsettet? Eller er det waste?

Lenke til kommentar

Tok litt tid før jeg skjønte hva du mente med 3/10, haha. Lette å lette er et headsett som het 3/10 helt til jeg skjønte at det må jo være poengscore :p De QPAD var litt stivere i pris ja, men lyden er jo halve opplevelsen ;) Tar din anbefaling og bytter den med G930. Har ikke lest meg så mye opp på headsett for å være ærlig. Sjekket bare hva som lå på topp på prisjakt. Anbefaler du å kjøpe noe lydkort for headsettet? Eller er det waste?

Kjøp ikke lydkort, det integrerte er som oftest mer enn godt nok. Skal du gjøre noe mer ut av det velger du en ekstern USB DAC, for eksempel en Mayflower o2, men denne finner du ikke i norske butikker som jeg vet om.

Lenke til kommentar

De er noen år de qpad, sikkert kommet billigere og like gode eller bedre ut siden da.

Jeg kjøpte eget lydkort, men nå skal du ha det nyeste brikkesettet som ofte kommer med fysisk isolerte lydkretser ol så jeg mener du får helt kongelyd ut av hk i dag VS noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...