ovea1 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hva er årsaken til at man plutselig får blå skjerm og påfølgende reboot? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Det kan være 1000 årsaker til det, men dersom du gir oss mest mulig opplysninger så kan det være noen av oss som har et svar til deg. :wink: Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hehehe, ja da har du ei lang liste å ta av......... Driverproblemer Hardwarekonflikter For varm CPU Dårlig montert CPU Dårlig montert RAM Feil på RAM Feil innstilt BIOS I/O- konflikter IRQ- konflikter osv, osv, osv............ Lenke til kommentar
ovea1 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 OK Det skjer bare under spill, spesielt på ET spillet. Feilmeldingen sier: device driver problem. Har prøvd det meste av driverne av Ati, kjører nå med Omega sine uten at det ble bedre. Har prøvd det meste av tips og råd. HK nf7-sv2.0 2500 amd xp barton klokket til 2,2Gh 1024 twinmos 2*512mb DDRT400 pc 3200 justert opp til 2,8v(samme problemet ved default setting 2,65v) maxtor 120G s-ata sapphire radeon 9700 128mb 360w strømforsyning windows xp pro. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Kan være at Volten din på 2,8 er problemet (altså for høy). Du skriver ikke hva slags RAM du har bortsett fra at det er TwinMos så......... Lenke til kommentar
Npt Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 For høy volt HAEHEHAEHAHEHEA. Hardware.no gjør det igjen. Det er HVERTFALL ikke derfor, mest sannsynlig har du klokket for høyt eller kjører ramen for høytdårlig ram Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Og du ler av din egen uvitenhet sikkert..........? Du har kanskje aldri hørt om folk som klokker opp volten på RAM'en........? Lenke til kommentar
ovea1 Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei fann ut av det ja. Måtte klokke ned cpu litt ble vel for ustabil Lenke til kommentar
Npt Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Og du ler av din egen uvitenhet sikkert..........? Du har kanskje aldri hørt om folk som klokker opp volten på RAM'en........? Jeg har nok mye mer peiling på samtlige deler av livet enn deg. Og jeg har selv utført en voltmod som gjør at jeg kan kjøre 3.3 gjennom mine DIMM's så tenk deg om før du uttaler deg du. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Og du ler av din egen uvitenhet sikkert..........? Du har kanskje aldri hørt om folk som klokker opp volten på RAM'en........? Jeg har nok mye mer peiling på samtlige deler av livet enn deg. Og jeg har selv utført en voltmod som gjør at jeg kan kjøre 3.3 gjennom mine DIMM's så tenk deg om før du uttaler deg du. Jo mulig du er så vis og klok som du sier, men da skulle du jo vite at rambrikker faktisk kan bli ustabile ja faktisk bli skadet/ødlagt av for høy volt Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Npt - hvis du skal ha så mye mer peiling på alle deler av livet, så skulle det vel tilsi at du er eldre enn meg da - noe jeg har mine store tvil om - gutten min........... Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Dette er vel det klassiske eksempelet på "Intelligens" og "Sosial intelligens" Jeg er så smart, og "du er så dum"- holdningen holder ikke her på forum. Npt- vil be deg trekke litt frisk herlig høstluft, før du uttaler deg igjen Det er iallefall min mening Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Som vanlig sklir disse trådene langt ut, fra hva som er galt med pcen, til hvem som er eldst.. SKJERP DERE! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ikke snakk om noe skjerpings eller ikke skjerpings her - jeg må bare påtale slike umodne sleivspark som "gamle og vise" hr. Npt kommer med.....Barnslig pjatt kaller jeg slikt. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 jeg må bare påtale slike umodne sleivspark som "gamle og vise" hr. Npt kommer med.....Barnslig pjatt kaller jeg slikt. Vi er alle barnslige av og til. Det han kommer med kalles, dårlige og ubegrunnede påstander. Og dette finner vi mye av rundt oss. Ikke noe annet og gjøre, en og ignorere dem/begrunne at nettopp vi/du har rett i denne saken. Slik holder vi oss fortsatt til temaet. Som i denne sakens kjølevann allerede har ordnet seg Lenke til kommentar
Npt Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Poenget er at en ram ikke kan forårsake blåskjerm ved for høy volt, den vil dø eller så vil den fungere. Og siden han bare kjørte på 2.8 og det er en relativt ny brikke er dette nesten umulig! Og å uttale dere\deg om min alder er hvertfall enda barnsligere iom at dere har ingen anelse om hvor gammel jeg er, så å kalle meg gutten din er faktisk ganske provoserende for meg. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 /OFFTOPIC Poenget er at en ram ikke kan forårsake blåskjerm ved for høy volt, den vil dø eller så vil den fungere. Det var veldig bastant påstand. Hvordan er du sikker på det? Hvor har du det fra? Er ganske sikker på at for høy volt kan forårsake feil på RAM og dermed BSOD. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Npt - du får slutte å slenge rundt deg med sånne idiotiske limericks om hva du vet så mye bedre enn andre om livet, så kanskje folk generelt vil provosere deg i mindre grad.....capiche....? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 limericks? idiotiske? Jeg blir provosert av folk som ikke behandler andre med respekt, det kan du ikke gjøre noe med. Og jeg har lest det på www.xtremesystems.org på et av underforumene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå