Gåvekk123 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Skal bestille en eldre dataskjerm som veier ca.16-17kg. Skjermen blir sendt fra usa. Åssen blir det å sende denne med posten? Kommer den til postkontoret der jeg bor så jeg kan plukke den opp eller må den leveres på døra? I tollen osv? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Du kan vil finne diverse info på postens nettsider tenker jeg meg. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Ingen problem Det kommer emst ann på størrelse. Har selv mottat pakker på godt over 20 kilo (store bremseskiver i stål) og dette var ikke noe problem. Kosta heroin i porto, men det er en annen sak.De ble levert på det lokale postkontoret på samme måte som vanlig post. Det er ikke Toll på PC-skjermer, så da må du betale [(pris+frakt)*1,25] i moms, og 130/260 i gebyr til posten alt etter om veriden er over eller under 1000kr. Endret 17. juli 2014 av Zepticon Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Det er som Zepticon skriver. Ikke noe problem. Om den kommer på døra di spørs hvordan den sendes, men om den sendes med standard, statlig post (USPS) blir den nok levert på postkontor. Bestilte nylig et kamera som med aluminiumskofferten sin veide tilsammen 29kg. Var bare å stikke å hente den på post-i-butikk det. Denne var dog import fra firma, så jeg måtte legge ut moms og et fortollingsgebyr ved avhenting. Værst var det nok med jenta som relativt lav som skulle hente den. Jeg måtte komme bakom og bære den selv Endret 17. juli 2014 av Huxy Lenke til kommentar
Gåvekk123 Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Takker for svar! Da bestiller jeg nå Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 EMS-varer skal visstnok bli levert på døren, men om det alltid er tilfelle i praksis her i landet vet jeg ikke. Det var hvertfall svært mangelfullt mens jeg bodde i en studentby, men da var også posten femti meter unna... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Det som er så udugelig med Bring (EMS?) er at de prøver og levere, så tar de med seg pakken igjen, og insisterer på å prøve dagen etterpå. Er ikke abre å ringe å be dem levere på postkontoret så jeg kan hente den ette rjobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå