Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Hei. Nettet vårt er ganske ustabilt til tider, men nå har det skjedd noe enda mer irriterende.. Jeg sitter på en stasjonær pc nedi kjelleren med ethernet-inngang i veggen. Det er kablet fra pcen og til den såklart. Men når jeg søker på ipconfig i cmd osv kommer det ikke opp noen standard gateway (som skulle vert 10.0.0.138) Jeg får altså ikke koblet meg til ruter osv. Har prøvd /ipconfig release, men det funker ikke. Altså kommandoen funker ikke.. noen som har tips og råd? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Sjekka ruter og kabling hele veien? Funker andre enheter på ruteren? Hvis diverse problemer, restarte ruter? Sjekke med en annen PC (laptop) på din kabel? Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 har restartet ruter. alt av wi-fi tilkoblede enheter fungerer. skal teste med en annen laptop på kabelen takk for svar Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Nei, laptopen fungerer ikke heller med wifi av og kabel i... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Har kabelen fungert før? Lyser lysene på ethernetkontakten når det er koblet kabel i? Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 ethernetkontakten lyser! a den fungerte i går Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Annen kabel Så annen eller samme kabel oppe ved routeren og vips så har man funnet feilen i veggen eller utelukket den. Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Hmm.. Har forresten noe som heter d-link 5ghz.. En slags.. "Repeater"? Når jeg kobler wifi til den så funker ikke nettet heller. Kanskje det har noe med den å gjøre?? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Routeren sender ut begge, skal gå helt fint det. Hva fungerer nå? Wifi på 2,4? og kablet i router? Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Routeren sender ut begge, skal gå helt fint det. Hva fungerer nå? Wifi på 2,4? og kablet i router? Wifi på routeren. Ikke på d-link hverken kablet eller trådløst Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Har du en "router" og en "d-link" ( som også er en router? Her må du fortelle hvilke bokser du har og hvordan disse er koblet. Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Har en ordinær telenor zyxel boks.. Så kjøpte mamma en til slags boks siden det ble så dårlig signal nede skjønner du.. Uhmm.. Det er veldig avansert, men kan ta bilde Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Det er problemet. Sett den nye boksen rett i pcen med kabel. Logg inn med ipadressen og slå av DHCP ( ikke ha hake her ) Evt sett den i AP (access point)-modus om det er egen meny for det. Så setter du opp wifi på den nye boksen når du først er inne der. SSID ( navn) og passord. og n-nettverk ikke b eller g. Så lagrer du det og tar ut boksen og logger inn på telenorrouteren og disabler wifi. Så setter du den nye boksen inn i en av switchportene i telenorboksen og volla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå