r2d290 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Heisann Har et "hjemmesnekra" program på jobben som ligger på en pc på nettverket som vi kopler oss mot. Tror det baserer seg på noe multicasting eller no. Hele systemet kjører lokalt, ikke noe wan. Ingen DHCP-server, vi setter opp alle ip-ene statisk. Saken er - kommunikasjonen mellom klientene fungerer knirkefritt når alle klientene er koplet sammen med en switch. Det fungerer også fint lokalt mellom portene på min D-link dir-655 router. Når jeg kopler meg opp kablet fra routeren, viser programmet at alle klientene snurrer og går. Når min kollega prøver det samme via wifi får han pinget meg og også alle andre klienter. Programmet gir et hint om at den ser klientene, men det fungerer langt ifra som det skal. Dette med å få til wifi er vist noe vi har slitt med en stund, og det hadde vært utrolig kjekt å slippe den nettverkskabelen. Noen idé om hva dette kan komme av, og hvordan det kan fikses? Har prøvd å deaktivere UPNP, og ellers prøvd å skru av og på det meste som ligger på routeren. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Multicast kan være noe herk over Wi-Fi. Det kan godt være at det trådløse nettverket er konfigurert slik at det rett og slett blokkerer multicast, men det er ikke umulig at det på andre måter skaper krøll. Er dette noe krevende greier, som f.eks. video, eller er det bare noen små meldinger som skal distribueres til et stort antall maskiner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå