Gå til innhold

Hvordan søke leietaker? NTNU til høsten.

Put

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg leilighet i Trondheim, og kom også inn på førstevalget mitt på NTNU.

Leiligheten har to soverom og ønsker følgelig å leie ut det ene. Hvordan går jeg frem? Er ingen utprega festtype og søker muligens folk som driver med idrett. Satser aktivt på langrenn selv. Langrennsløpere er derfor det beste!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv en annonse med det du ser etter? Ha intervju/visjning med en og en og så velg en av dem?
Som utleier burde du sette deg _GODT_ inn i reglene for utleie, hva du har krav på, hva leietaker har krav på osv. Mange feller å gå i.

Lag en tråd på juss-delen av forumet og spør om råd der. Får mye poster fra leietaker, så kan være greit å spørre om generelle råd og tips, samt kontraktskriving, og hvilken kontraktstype du vil ha (tidsbestemt eller tidsubestemmt)

Lenke til kommentar

Har studentidretten for langrenn en oppslagstavle feks? Evt ta kontakt med leder av en eller annen langrennsklubb å hør om de vet om folk som trenger plass å bo.

Finn.no osv så ender du sikkert opp med 200 interesserte tar jeg ikke feil, mye stress da

Lenke til kommentar

Hør med langrennsgruppa først, jeg vet at flere av studentidrettsgruppene er veldig ivrige på å formidle husrom og har flere egne kollektiv hvor rommene "går i arv" innad i gruppa. Om du ikke får hjelp derifra så bør du gå ut på det åpne markedet. Da bør du gjøre god bakgrunnssjekk og intervju/tilsvarende med leietakere, og få hjelp med å sette opp kontrakt m.m. Sistnevnte bør du forsåvidt også få om du finner noen via langrennsgruppa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...