Gå til innhold

Hvilken øl drakk du sist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringnes Sommerøl i går kveld.

Ikke veldig spennende, men er vel ingen sommerøl som er det?

Ringnes kan vel knapt nok kalles øl ;)

Fra spøk til halvor:

Pilsner Urquell - Godt pilsnerøl, litt bitter og litt fruktig i smaken uten at den blir søt i smaken

Lenke til kommentar

Pilsner Urquell kan vel knapt kalles øl. Tviler på at du ville smakt forskjell på denne og vanlig Ringnes pils i en blindtest. Begge deler er industriøl på sitt værste.

Sitter nå og drikker en Cuvée Des Jacobins i varmen. Omtrent som å bite i en sitron, men fantastisk forfriskende i varmen.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar

Pilsner Urquell kan vel knapt kalles øl. Tviler på at du ville smakt forskjell på denne og vanlig Ringnes pils i en blindtest. Begge deler er industriøl på sitt værste.

Sitter nå og drikker en Cuvée Des Jacobins i varmen. Omtrent som å bite i en sitron, men fantastisk forfriskende i varmen.

Her tror jeg nok de fleste kjenner forskjellen. Det er markert mer humle i den første.

Sitter selv med min egen IPA, "Fool About You".

ABV: 6,8%

IBU: ca. 80

Litt i kraftigeste laget for en sommerdag med 30 gr på verandaen. Passer beddre til en litt gufsen høstkveld.

Lenke til kommentar

Endelig ferie! Ligger på sofaen etter ett hardt nattskift med en Kinn "Vestkyst". Litt ny i dette gamet med øl (annet enn pilsner), men jeg synes smaken er helt fantastisk. Kjenner forsåvidt også at hodet reagerer kraftig på de 7 volumprosentene..

Akkurat nå: 10/10

Lenke til kommentar

Rart det der. Er man fra Bergen liker man Hansa, men ikke Ringnes. Ringnes er ikke øl, Hansa er best. Og omvendt. Noen har sett seg ut en mexikansk en. Det blir litt som Liverpool vs. Manchester, uten at jeg kan påberope meg den minste kunnskap om fotball.

Pilsner Urquell er ikke sååå forskjellig fra Ringnespils - om man ser på de store variasjonene som ligger i øl generelt...

"Ljus lager"

(Huff, de sterke "ljus lager" fra Sverige er ekle, tho. Lys lager med styrke på 7 - det er ikke godt.)

Lenke til kommentar

Rart det der. Er man fra Bergen liker man Hansa, men ikke Ringnes. Ringnes er ikke øl, Hansa er best. Og omvendt. Noen har sett seg ut en mexikansk en. Det blir litt som Liverpool vs. Manchester, uten at jeg kan påberope meg den minste kunnskap om fotball.

Pilsner Urquell er ikke sååå forskjellig fra Ringnespils - om man ser på de store variasjonene som ligger i øl generelt...

"Ljus lager"

(Huff, de sterke "ljus lager" fra Sverige er ekle, tho. Lys lager med styrke på 7 - det er ikke godt.)

I programmet Den store ølreisen hadde man med seg et stk "ljus lager", et stk Stella og et stk Jupiler med seg til en representant for Stella og ba vedkommende identifisere Stella i en blindtest. Representanten nektet å foreta blindtesten.

Man gjorde også den samme testen på gata i Brussel. Var ren bingo hva folk svarte. Men alle hadde et favorittmerke.

Lenke til kommentar

Jeg drikker også hjemmebrygg. Akers (hjemmebryggeriet) Late Nilsen (ølnavn).

Det er en "late hop" IPA i amerikansk stil på ca 6,5%, bombadert med Nelson Sauvin og Simcoe humle den siste halvdelen av koketiden.

Det hjemmebrygget jeg er mest fornøyd med.

Lenke til kommentar

Nøgne Ø Saison akkompagnerte "Spicy Kylling m/ Tagliatelle" på Aker Brygge. God parring mellom mat og øl, og enda bedre parring mellom øl og varmen i hovedstaden. Saisonen får 9/10. Opplevelsen får 10/10, men egentlig off the scale fordi jeg i tillegg slapp å betale regningen selv... :)

Lenke til kommentar

Aass Fatøl på 0,33-boks. Overraskende god, langt bedre enn jeg husket den fra forrige gang. Rikelig med malt og humle her, og god kompleksitet. Har de gjort noe med produksjonsprosessen siste året? Svært sjelden jeg kjøper samme industriøl flere ganger, har nok med å sample dem når det er lenge siden sist. Men denne blir å fylle opp i kjøleskapet. Klar 9/10.

Lenke til kommentar

Ble litt "Englafjell" fra 7 Fjell på frivilligfesten for Festidalen i går.

Dette er en lett pale ale med klar maltprofil som vi har fått brygget hos 7 Fjell for Festidalen og som er tilgjenelig på Festidalen og svært få andre steder.

Festidalen arrangeres neste helg i Uskedalen i Kvinnherad (Sunnhordland)

http://www.festidalen.no/

Dumdum Boys

Kvelertak

Tiebreaker

Valentourettes

Sivert Høyem

Lemaitre

Eva & The Heartmaker

Monica Heldal

Tønes

Elsa & Emilie

Lenke til kommentar

Nå drikker jeg en India Pale Ale fra Det Lille Bryggeri (dansk mikrobryggeri).

Lys, frisk og balansert IPA på 6,5%. Jeg har stor sans for denne typen IPAer i det nedre sjiktet rundt 6%. Denne var ganske perfekt humlet også. Ihvertfall bitterhetsmessig.

Lenke til kommentar

Kronenbourg 1664 Rosé. Snublet over dette rosa ølet på et supermarked. Måtte ta med en prøve. Svært lyst øl, smaker nesten ikke øl i det hele tatt. Men morsomt bidrag, og svært friskt på en stekende varm sommerdag! 2/10.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Cuvèe des Jacobins Rouge

En belgisk 'flemish sour ale'. Ikke særlig fan av surøl, men dette her var gode saker! Har prøvd en geuze tidligere jeg absolutt ikke likte, men anbefaler denne til alle, selv om om de ikke er så fan av surøl i utgangspunktet.

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...