StoreMyen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Ja, det var sommerpils jeg siktet til. Corona drikker jeg ikke, anser det egentlig ikke som øl. Samtidig ville mange, gjerne også både du og jeg, hatt problemer med å skille denne fra f.eks. Hansa eller Ringnes sommerøl. Noe som forøvrig kan være en grei liten selskapslek. Kanskje når det kommer til sommerpils ja, men ikke vanlig pilsner tror jeg. I hvert fall ikke med 0 i promille. Drikker i Ringnes Pilsner nu. Enig, men prøv gjerne den selskapsleken ved en passende anledning. Spesielt fornøyelig på frøkner som insisterer på at Corona er det eneste de liker. Legger du da til en Sol er det stor sjanse for at det er dette de utpeker til vinner/Corona (den er markert friskere etter min gane). hansa fatøl 9\10 lervig fatøl er 10\10. På lagerskalaen eller den generelle? 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Sitter med en Lervig Johnny Low (2,5%, Light IPA).Verdens beste arbeidsøl på varme dager. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Tuborg classic: En god gammel favoritt. I dag skuffet den desverre. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Til nå i kveld: Beavertown Black Betty: En veldig smakfull Black IPA. 4/5 Hjemmebrygg #7, saison humlet med EKG og Fuggle, gjæret med WLP566: Har karbonert i 7 dager. Ble en veldig frisk og god saison! Perfekt sommerøl. 3.5/5 Endret 18. juli 2014 av Glutar Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Aas IPA - smakte ikke IPA, smakte noe alle kan like. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Ølsalget stenger 8, ikke 9. Bra. Da lærer jeg nok til neste helg, elleeeeeeeer.... Endret 18. juli 2014 av Lyspaere Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Nå er jeg ikke helt sikker på hva de het, men det var noen bokser med svensk sterkøl. (Brun boks) Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Til nå i kveld: Beavertown Black Betty: En veldig smakfull Black IPA. 4/5 Hjemmebrygg #7, saison humlet med EKG og Fuggle, gjæret med WLP566: Har karbonert i 7 dager. Ble en veldig frisk og god saison! Perfekt sommerøl. 3.5/5 Hvor fikk du tak i Black Betty? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Polet på vika. Fant den i en av de eskene som står der. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Nøgne Ø BLONDE http://www.nogne-o.com/year-round-production/blonde.html Er en av mine personlige favoritter har en god og fyldig smak. 10/10 Endret 18. juli 2014 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Balder BPA (Balder Pale Ale) ABV 5,7% IBU 65 Litt i bitreste laget som koseøl på terrassen. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Til nå i kveld: Beavertown Black Betty: En veldig smakfull Black IPA. 4/5 Hjemmebrygg #7, saison humlet med EKG og Fuggle, gjæret med WLP566: Har karbonert i 7 dager. Ble en veldig frisk og god saison! Perfekt sommerøl. 3.5/5 Hvor fikk du tak i Black Betty? Mener denne var en del av slippet i begynnelsen av juli og tilgjengelig i alle polets spesialutsalg. Bryggeren er forøvrig sønn av rockere Robert Plant, som nylig ble avbildet, under et ekstranummer i Bergen, med en Ægir i hver hånd. Endret 19. juli 2014 av StoreMyen Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Har en alene-lørdag med gressklipping og rydding i heimen. Tok også friheten til å nyte to enheter. Ble en Goose Island Urban Wheat Ale, som beskrevet tidligere - bare at nå hadde jeg en slice med appelsin i glasset, noe som var perfekt. I tillegg nøt jeg en Vårsol! Munich Helles fra Ægir Bryggeri. Kjempegod pils som er lettdrikkelig uten å miste for mye særpreg. Denne er ikke kjedelig og ikke for sær. Veldig god. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Hvor fikk du tak i Black Betty? Den kom på juli-slippet, tror jeg, de har den i hvert fall på mange pol, ikke bare spesialpolene. Det stod noen Aass Fatøl i kjøleskapet på hytta. "Etter tre timer i varm bil med skrikende sønn"-skala: 10/10. Sånn ellers: 6/10. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Nice, har ikke fått tid til å være innom polet etter juli-slippet da jeg har vært bortreist. Men da gleder jeg meg til å komme hjem. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Aas IPA - smakte ikke IPA, smakte noe alle kan like. Har Aass laget IPA? Hvor fins den? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Aas IPA - smakte ikke IPA, smakte noe alle kan like. Har Aass laget IPA? Hvor fins den? Tydeligvis, fant den i kjøleskapet mitt. Vet ikke hvem som fører den. Oransje boks. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Aas IPA - smakte ikke IPA, smakte noe alle kan like. Har Aass laget IPA? Hvor fins den? Tydeligvis, fant den i kjøleskapet mitt. Vet ikke hvem som fører den. Oransje boks. Sikker på at du ikke snakker om Aas Pale Ale? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Så sannelig har du rett! Det har nok noe med smaken å gjøre hehe Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Nyhet på polet for litt siden: Kinn Skoddehav (IPA + belgisk hveteøl) Kinn sin Vestkyst IPA er en av mine favoritter, men tror denne har fått en sterk utfordrer nå! Selve IPA basen smaker ganske likt som Vestkyst, men det belgiske hveteølet legger til en ekstra dimensjon med en søt, rund smak. Ikke så tiltalende i nesen som IPAer flest, men i munnen er den fyldig og frisk med mye krydder. Middels bitterhet. Eneste minuset er en noe markant alkoholsmak til tross for "kun" 6.5%, men det kan godt være den generelle smaken i munnen min som er litt off. Karakter 8.5/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå