Gå til innhold

Henge seg Hele tiden! trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt store problemer med PC-en min i en lang stund nå. Den henger seg OFTE! bildet fryser helt og lyden klikker. Det skjer som oftest i spill, men også i windows. Den eneste utveien da er å restarte.

 

Jeg har prøvd mange forskjellig ting, men ingenting har hjulpet. Jeg har skifta vifte og 3dkort, bytta opprativsystem og formatert utallig ganger. Jeg har nå en 1.4ghz tbird, Asus A7V133-C og Geforce 2 TI.

 

Noen som har hatt lignende problem? Jeg er desperat etter løsninger. Det høres kanskje ut som overheating, men jeg har skifta vifte til Zalman 5100 så det burde ikke være problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For liten strømforsyning ?

Ram ?

 

 

_________________

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-20 01:15 ]

Lenke til kommentar

Du kan starte med å sjekke RAM brikkene dine. Har du f.eks to eller fler. Fjern en og en og se om det gjør PC-en din bedre.

 

Som regel KAN to forskjellige RAM brikker skape "litt" krøll. (Dvs forskjellig strlse OG Produsent.)

 

Hvilke RAM brikker har du?

 

Lykke til!

 

Mvh

Hit-Man

Lenke til kommentar

Samme problem som "Serialkil"?. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=13271&forum=25

 

Du kan prøve med følgende møysommelige prosess:

 

Last ned siste

 

Skjermkort driver

Chipset drivere (VIA, AMD el)

Lydkort drivere

siste direct-x

og direct-x uninstaller

 

Ungå så langt som mulig betautgaver.

 

 

Avinstaller

1. Lydkort

2. Skjermkort, Skift til standard vga display

3. Avinstaller direct-x

 

Innstaller på nytt

1. OSet

2. Chipsett driverne

3. Lydkortdrivere

4. Direct-x

5. Skjermkort drivere

 

Det hjalp på min maskin. Det var betautgaven av direct-x 8 som skapte trøbbel på min maskin.

 

http://www.templintech.com/templinweb/arti...icles/TIPS.HTML

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 14:31, Spirograf skrev:

PC100 og PC133 RAM bør uansett ikke blandes...



 

Det kan gå bra. Jeg har en Mosel 64 MB PC100, 8 ns og en Mosel 128 MB PC 133 7 ns. Systemet er helt stabilt og kjører på 112 mhz systembuss.

 

Er du i tvil. Kan det være lønnsomt å laste ned og teste diverse testprogrammer for RAM.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke samme problem som serialkill. Med meg henger deg seg bare i enkelte spill og av og til i windows. Jeg kan spille 6 timer i strekk til det plutselig henger seg eller jeg kan spille 10 minutter til d henger seg. Bildet fryser og lyden henger seg opp. Når det først har hengt seg er eneste utvei restartknappen.

 

Spill som aldri har hengt seg er quake3, Return to castle wolfenstein og spill med den motoren. CS (alt med halflife) diablo 2 henger seg + windows av og til

Lenke til kommentar

Hei.

 

 

Som han ovenfor, så har maskina mi hatt et problem med HL og CS forsåvidt, synes det er (et) veldig ustabilt spill, muligens av alle patchene?, vet ikke jeg.

 

Men ang maskina di som henger seg, så mistenkte jeg også ram'brikka(ene). Men hva med Harddisken? ikke no clusterfeil eller no lignende der?

 

Kanskje slott'n til diverse av komponentene er litt gåene, prøv å dytt alle pci,agp,ide kabler og sånn ordentlig i de forskjellige komponentene du har...

Lykke til.

 

[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-02-22 12:42 ]

Lenke til kommentar

Ingen av kablene sitter løst i og jeg kan ikke skjønne hvorfor d skal være rammen ettesom jeg nå ikke bruker min egen ram. Det du mener med at halflife er et ustabilt spill kan jeg ikke skjønne...det henger seg ikke hos noen andre jeg har sett. Kunne d hjulpet å reinstallere halflife på nytt fra isocd og så legge inn cs1.3 og så halflife 1.1.0.8 ?

Lenke til kommentar

hadde samme problemet av pc'n hengte seg i spill,så jeg avinstallerte alt som hadde med lydkort å gjøre,og nå funker den så fint så.

 

Det rare er at jeg fremdeles har lyd :eek:

 

_________________

AMD Athlon 1000 MHz socket-A 266 FSB

Aopen HQ45 midi ATX aquamarine transp.

Epox 8KTA3+ UDMA100 RAID sokkel-A

256MB PC133 SDRAM

Western Digital 40.0GB

SoundBlaster live! 5.1 player

plextor 24/10/40

52x cdrom

 

[ Denne Melding var redigert av: juzamsig på 2002-02-22 22:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 16:24, ScorpioN skrev:

Jeg har ikke samme problem som serialkill. Med meg henger deg seg bare i enkelte spill og av og til i windows. Jeg kan spille 6 timer i strekk til det plutselig henger seg eller jeg kan spille 10 minutter til d henger seg. Bildet fryser og lyden henger seg opp. Når det først har hengt seg er eneste utvei restartknappen.


Spill som aldri har hengt seg er quake3, Return to castle wolfenstein og spill med den motoren. CS (alt med halflife) diablo 2 henger seg + windows av og til


 

Kan det vere at DirectX'n din ikke liker seg helt, de eksempla du ga der tyder jo på at det ikke klikker i OpenGL men i D3D spill fryser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...