ScorpioN Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg har hatt store problemer med PC-en min i en lang stund nå. Den henger seg OFTE! bildet fryser helt og lyden klikker. Det skjer som oftest i spill, men også i windows. Den eneste utveien da er å restarte. Jeg har prøvd mange forskjellig ting, men ingenting har hjulpet. Jeg har skifta vifte og 3dkort, bytta opprativsystem og formatert utallig ganger. Jeg har nå en 1.4ghz tbird, Asus A7V133-C og Geforce 2 TI. Noen som har hatt lignende problem? Jeg er desperat etter løsninger. Det høres kanskje ut som overheating, men jeg har skifta vifte til Zalman 5100 så det burde ikke være problemet. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 For liten strømforsyning ? Ram ? _________________ AMD Athlon XP 1500+ Microstar K7T Turbo 2 Apacer 256MB PC133 Ashima 350W Kabinett Hercules Prophet 4500 Samsung 48X CD-Rom Samsung CD-RW/DVD Samsung 950P "19" Samsung 40 GB [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-20 01:15 ] Lenke til kommentar
Hit-Man Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Du kan starte med å sjekke RAM brikkene dine. Har du f.eks to eller fler. Fjern en og en og se om det gjør PC-en din bedre. Som regel KAN to forskjellige RAM brikker skape "litt" krøll. (Dvs forskjellig strlse OG Produsent.) Hvilke RAM brikker har du? Lykke til! Mvh Hit-Man Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har en brikke på 256 (133mhz) og 2 brikker med 64mb (100mhz). Du er ikke den første som foreslår dette. Jeg har tatt ut begge de 2 64mb brikkene, men d henger seg likevel. Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Alle de 3 brikkene er uorginal ram. Jeg har den brikken med 256mb (133mhz) i første port...kan det hende det hjelper at jeg bytter port slik at en av de med 100mhz står i første ? Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Har akkuratt samme problem med min PC, trodde d var skjermkort (håper enda d er) !! Jeg har eg gammelt skjermkort i maskinen!! (før vodo kom) Prøvde med vodo rush kort, men fikk ikke starte maskinen!! Kjelli Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 PC100 og PC133 RAM bør uansett ikke blandes... Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Men med min er alt jo helt fin!! Jeg har jo det samme problemet?? Hmm, men d kan jo være skjermkortet hos meg (håper d) Kjelli Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 14:31, Spirograf skrev:PC100 og PC133 RAM bør uansett ikke blandes... Tull og tøys. Det er ingen grunn til ikke å gjøre det. Er dette feil kilden er HK utrolig dårlig. Lenke til kommentar
FunC Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Sier bare via... :smile: Lagt inn de nyeste via driverne, finns også no latency patch som kanskje hjelper, husker ikke no link men... Live lydkortene kan visknok også lage krøll. Vet ikke om dette er grunnen til dine klikk, men var det til meg. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hva gjode du for å ordne dine klikk?? BTW jeg prøvde å dissable lydkortet, men det klikket da og!! Kjelli Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Ser ut til at jeg har fiksa d....jeg har nå satt i en ny 256mb brikke i port1 . Har ikke hengt seg enda.... =)))) Lenke til kommentar
frans Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Samme problem som "Serialkil"?. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=13271&forum=25 Du kan prøve med følgende møysommelige prosess: Last ned siste Skjermkort driver Chipset drivere (VIA, AMD el) Lydkort drivere siste direct-x og direct-x uninstaller Ungå så langt som mulig betautgaver. Avinstaller 1. Lydkort 2. Skjermkort, Skift til standard vga display 3. Avinstaller direct-x Innstaller på nytt 1. OSet 2. Chipsett driverne 3. Lydkortdrivere 4. Direct-x 5. Skjermkort drivere Det hjalp på min maskin. Det var betautgaven av direct-x 8 som skapte trøbbel på min maskin. http://www.templintech.com/templinweb/arti...icles/TIPS.HTML Lenke til kommentar
frans Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 14:31, Spirograf skrev:PC100 og PC133 RAM bør uansett ikke blandes... Det kan gå bra. Jeg har en Mosel 64 MB PC100, 8 ns og en Mosel 128 MB PC 133 7 ns. Systemet er helt stabilt og kjører på 112 mhz systembuss. Er du i tvil. Kan det være lønnsomt å laste ned og teste diverse testprogrammer for RAM. Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Hang seg igjen med helt ny ram..så da var d ikke d heller. Jeg får vel gå igjennom lista di da.. Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg har ikke samme problem som serialkill. Med meg henger deg seg bare i enkelte spill og av og til i windows. Jeg kan spille 6 timer i strekk til det plutselig henger seg eller jeg kan spille 10 minutter til d henger seg. Bildet fryser og lyden henger seg opp. Når det først har hengt seg er eneste utvei restartknappen. Spill som aldri har hengt seg er quake3, Return to castle wolfenstein og spill med den motoren. CS (alt med halflife) diablo 2 henger seg + windows av og til Lenke til kommentar
boza Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei. Som han ovenfor, så har maskina mi hatt et problem med HL og CS forsåvidt, synes det er (et) veldig ustabilt spill, muligens av alle patchene?, vet ikke jeg. Men ang maskina di som henger seg, så mistenkte jeg også ram'brikka(ene). Men hva med Harddisken? ikke no clusterfeil eller no lignende der? Kanskje slott'n til diverse av komponentene er litt gåene, prøv å dytt alle pci,agp,ide kabler og sånn ordentlig i de forskjellige komponentene du har... Lykke til. [ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-02-22 12:42 ] Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Ingen av kablene sitter løst i og jeg kan ikke skjønne hvorfor d skal være rammen ettesom jeg nå ikke bruker min egen ram. Det du mener med at halflife er et ustabilt spill kan jeg ikke skjønne...det henger seg ikke hos noen andre jeg har sett. Kunne d hjulpet å reinstallere halflife på nytt fra isocd og så legge inn cs1.3 og så halflife 1.1.0.8 ? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 hadde samme problemet av pc'n hengte seg i spill,så jeg avinstallerte alt som hadde med lydkort å gjøre,og nå funker den så fint så. Det rare er at jeg fremdeles har lyd _________________ AMD Athlon 1000 MHz socket-A 266 FSB Aopen HQ45 midi ATX aquamarine transp. Epox 8KTA3+ UDMA100 RAID sokkel-A 256MB PC133 SDRAM Western Digital 40.0GB SoundBlaster live! 5.1 player plextor 24/10/40 52x cdrom [ Denne Melding var redigert av: juzamsig på 2002-02-22 22:05 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 16:24, ScorpioN skrev:Jeg har ikke samme problem som serialkill. Med meg henger deg seg bare i enkelte spill og av og til i windows. Jeg kan spille 6 timer i strekk til det plutselig henger seg eller jeg kan spille 10 minutter til d henger seg. Bildet fryser og lyden henger seg opp. Når det først har hengt seg er eneste utvei restartknappen.Spill som aldri har hengt seg er quake3, Return to castle wolfenstein og spill med den motoren. CS (alt med halflife) diablo 2 henger seg + windows av og til Kan det vere at DirectX'n din ikke liker seg helt, de eksempla du ga der tyder jo på at det ikke klikker i OpenGL men i D3D spill fryser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå