gunnar453 Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Hei. Jeg har noen disketter jeg vil gjennoprette data på, har prøvd å lese fra noen av diskettene men får feilmeldinger osv (ett par av diskene sier de må formatteres). Har prøvd å lage et image av disketten med magic iso (som jeg skal eksprimentere med), men det fungerte ikke. Noen som har gjort noe lignende før? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Ikke mye å gå på her, du er nødt til å komme med mer info. (OS, etc) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Hvis det er VELDIG viktig data, så kan du gå ti Ibas. Det koster mye penger, men det kan være verdt det om det er viktig nok. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Floppy disketter ? Du kan prøve dette http://www.easeus.com/resource/drive/floppy-drive.htm Men det kan være head alignment i floppy drive/floppy stasjonen din som er dårlig. Eller så kan data skrevet på dem være gjort med en dårlig aligned floppy stasjon , som igjen gjør de vanskelig/umulig å lese i andre feilfrie floppy stasjoner. Eller så et de for gamle, lagret dårlig og for lenge , og dårlig/billig medie. Man sier 10-15 år maks med perfekte omstendigheter. Når det gjelder alignment head/tracks: Jeg hadde masse floppy disketter 1.44 hvor de kunne leses 'fint' i det drev/PC de var formatert og lagret data med , men resulterte i feil på andre PCer/andre drev. Hadde floppy tidvis i bruk som bruktes ved bios modding frem til ca 2005. Floppy disk er og var veldig upålitelig. Det kan være lurt å forsøke å lese dem med flere ulike floppy drives. Endret 17. juli 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Floppy disketter ? Du kan prøve dette http://www.easeus.com/resource/drive/floppy-drive.htm Men det kan være head alignment i floppy drive/floppy stasjonen din som er dårlig. Eller så kan data skrevet på dem være gjort med en dårlig aligned floppy stasjon , som igjen gjør de vanskelig/umulig å lese i andre feilfrie floppy stasjoner. Eller så et de for gamle, lagret dårlig og for lenge , og dårlig/billig medie. Man sier 10-15 år maks med perfekte omstendigheter. Når det gjelder alignment head/tracks: Jeg hadde masse floppy disketter 1.44 hvor de kunne leses 'fint' i det drev/PC de var formatert og lagret data med , men resulterte i feil på andre PCer/andre drev. Hadde floppy tidvis i bruk som bruktes ved bios modding frem til ca 2005. Floppy disk er og var veldig upålitelig. Det kan være lurt å forsøke å lese dem med flere ulike floppy drives. Prøvde det programmet men det fant ikke floppydriven engang. Har to diskettstasjoner på en nyere maskin som ikke ble brukt til å skrive diskene med. Endret 17. juli 2014 av gunnar453 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå