Carpe Dam Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Er, som mange andre på dette underforumet, på jakt etter ny TV. Bruksområde blir film og kanskje litt pc-bruk, med film som viktigst om det må bli kompromisser. Har fått det for meg at plasma er lurt når det er film som er tingen. Fant en LG (LG 60PB690V) som er i spiselig prisklasse og har alt jeg kommer til å ønske (3d, DNLA, HDMI). Jeg har god kontroll på lys i rommet, og avstanden vil være mellom 2 og 5 meter. Er det noen apparater som er bedre enn denne i samme størrelses- og prisklasse, eventuelt like gode til lavere pris? En slektning med fortid i Elkjøp mener at plasma under 10k har tvilsomme sortnivåer, er dette et problem på denne modellen kontra LCD i samme prisklasse? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Kjenner ikke denne modellen, men de aller fleste plasmaskjermer har minst like godt sortnivå som LCD. Kjøpte selv Sony 60" LCD akkuratt og er meget fornøyd, også med sortnivået. Selv har jeg ikke bruk for 3D så da ble det sony: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/KDL60W605BBAE/sony-60-smart-led-tv-kdl-60w605bbae Jeg gikk fra panasonic 50" plasma til sonyen, og forventet mye dårligere sortnivå, men overgangen var ikke merkbar, selv ikke i mørkt rom. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Kjenner ikke denne modellen, men de aller fleste plasmaskjermer har minst like godt sortnivå som LCD. Kjøpte selv Sony 60" LCD akkuratt og er meget fornøyd, også med sortnivået. Selv har jeg ikke bruk for 3D så da ble det sony: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/KDL60W605BBAE/sony-60-smart-led-tv-kdl-60w605bbae Jeg gikk fra panasonic 50" plasma til sonyen, og forventet mye dårligere sortnivå, men overgangen var ikke merkbar, selv ikke i mørkt rom. Gammel den panasonicen du gikk fra? Panasonic går jo for å lage bedre plasma enn LG, så om den har like godt sortnivå som Panasonic plasma er det kanskje bedre enn LG? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Nei, panasonicen var kjøpt i januar 2013, så den var ikke gammel. Derfor jeg var skeptisk til sortnivået på sonyen. Men sonyen har bakbelyst LED panel, dette gjør det lettere å få bra sortnivå enn kantmontert LED. Har også hatt sharp 60" som har kommet bra ut i tester, men jeg ble skuffet og returnerte den, plukket opp sonyen i stedet og den holder mål. Endret 17. juli 2014 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå