Julepils Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Godkveld i stuen! Jeg har tenkt og fjerne alt som heter rust under bilen og ta av alle deler og pusse/blåse dem for støv/dritt/rust og lakkere på nytt. Er det noen som har noen anbefalinger til lakk som kan brukes under bilen som tåler litt mer enn vanlig lakk? Regner med det er en fordel siden det er en del mer drit/sand/stein som fyker rundt forbi under bilen (?). Når det kommer til grunning så har jeg hørt gode ting om Kent Etch Primer. På forhånd takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Tectyl eller mener du lakk som i blank poleringsvennelig lakk? Lenke til kommentar
Julepils Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Mnei har ikke noen konkrete tanker enda, er litt på jakt etter erfaring/tips. Leste litt anbefaling om å sandblåse, syregrunne og ha på epoxyprimer på understellet og så lakken, 2-komp topcoat/hardcoat fra biltema, som er beregnet på båter visstnok. Trenger ikke nødvendigvis å være ett kjempeglossy utseendet, er jo trossalt under bilen. Viktigste er jo at det ikke ruster. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Udner bilen burde det være noe spesiallakk som tåler steinsprut, kvister og vann. Usikker på hvilke produkter, men jeg ville tatt turen innom en lakkspesialtist eller akrosseriverksted i nærheten for å få tips.Ellers høres den listen du ahr der ganske grei ut ut fra det jeg har hørt når jeg har researchet slikt før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå