Rigmor Ortiz Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Hei! Har drevet å fiklet og tuklet litt med FL studio i ca et år nå, og er kommet til et punkt hvor jeg er i stand til å lage ting som faktisk høres litt bra ut. Jeg lager låter innenfor electrohouse sjangeren, tror jeg hehe. Jeg er nå interessert i å ta det litt videre. Frem til nå har jeg bare lekt med FL på datamaskina, men vil investere i litt mer utstyr. Har sett litt på mixebord og sånn, vil begynne i det små utstyrsmessig. Har dere noen anbefalinger til hva utstyr jeg trenger for å kunne lage / mixe noen fete låter? Det jeg ønsker er å etterhvert ha utstyr nok til å kunne spille/mixe på privatfester osv Edit:Dette mixebordet her eksempelvis http://fnky-audio.no/pa-lydutstyr/mixebord/pioneer-dj-mixer-ddj-ergo-blackVil det være en god start? Trenger jeg noe mer en en laptop med middels gode lyddrivere og et ok mixebord for å få det til å svinge litt i hjemmet / på en privatfest? Endret 16. juli 2014 av Snøsokk Lenke til kommentar
technicality Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Kommer jo egentlig på hvor langt du hadde tenkt deg med dette, er det en hobby som skal dras frem i ny og ne hjemme/privatfest så er nok det du linker til greit. Skal du videre så må du nok kikke mer, og eventuelt bla ut litt mer for skikkelig utstyr Du kan ta deg en titt her og etter utstyr, folka i oslo er iallefall greie å ha med å gjøre Sleng på en slik en i samme slengen du, blir det iallefall spetakkel Lykke til Endret 16. juli 2014 av technicality Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Du vil ha producing-utstyrt, ikke dj-utstyr, selvom alle forstår hva du mener Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Kommer jo egentlig på hvor langt du hadde tenkt deg med dette, er det en hobby som skal dras frem i ny og ne hjemme/privatfest så er nok det du linker til greit. Skal du videre så må du nok kikke mer, og eventuelt bla ut litt mer for skikkelig utstyr Du kan ta deg en titt her og etter utstyr, folka i oslo er iallefall greie å ha med å gjøre Sleng på en slik en i samme slengen du, blir det iallefall spetakkel Lykke til Okey takk for rådene! Har du noe formening om mixing med bord + PC kontra mixing med bord + iPad? Såg det var en versjon av det bordet jeg linka til som kunne brukes med iPad, som virker enkelt og greit mtp "spillejobber" - (tenk hjemmefest) Ettersom jeg vil og vil produsere (takk Doge ), er det noe annet jeg bør lete etter? Jeg tenker at jeg kanskje bør ha et sett med skikkelige høyttalere og / eller et godt studioheadsett? Og vil evt onboard standard lyddrivere fra et ok asus hovedkort (stasjonær pc) være bra nok? Eller bør jeg også investere i et eksternt lydkort? Dette gjelder vel også for evt laptop jeg benytter med mixebordet på evt "spillejobb". Beklager rotete spørring, men er helt blank som dere skjønner Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Du vil ha producing-utstyrt, ikke dj-utstyr, selvom alle forstår hva du mener Nei, han vil ha utstyr for å spille på en fest... Den Pioneer saken er vel helt greit til å lære seg å mikse på. Det er en grei pris å betale før du har bestemt deg for om du virkelig vil satse på dette. Jeg driver ikke noe særlig på med produksjon og "DJ-karrieren" la jeg på hyllen når plateselskapene sluttet å trykke vinyl, så det er en stund siden jeg har shoppet etter utstyr. Så lenge lyden fra ASUS kortet og laptopen høres bra ut og har de inngangene og utgangene du trenger (linje) er det OK i starten. Jeg prøvde å gjøre opptak av setene mine med et integrert Realtek lydkort. Det fungerte dårlig, det ble støy og alt for høy forsterkning på linjeinngangen. Men som sagt, hvis det høres bra ut så er det ikke noen hensikt å bruke penger på nytt lydkort før du faktisk trenger det. Endret 16. juli 2014 av Nedward Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Kommer nok til å gå for den pioneeren. Tross størrelsen og prisen skal den visstnok være svært god i følge en del reviews.Til produksjonsdelen, har dere noen gode anbefalinger til et sett høyttalere? Trenger ikke å koste skjorta dem heller, men være gode og klare nok i lyden til at jeg får produsert best mulig musikk for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå