Gå til innhold

Mario 64 til WiiU

Abnorm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virtuell Wii på Wii u ? Her falt jeg av... :hmm:

Du har jo en full brukbar Nintendo Wii på Wii u`en din, bare å trykke på det grå / hvite Wii symbolet i menyen din, så er du inne på Wii`en din og kan kjøpe spill fra den tidligere wii shoppen, Wii U paden fungere dog ikke i Wii mode. Snakk om å voldta ordet Wii her...

nintendo-mobile-app-recovery-3ds-9.jpg

Endret av Bendorama
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virtuell Wii på Wii u ? Her falt jeg av... :hmm:

Du har jo en full brukbar Nintendo Wii på Wii u`en din, bare å trykke på det grå / hvite Wii symbolet i menyen din, så er du inne på Wii`en din og kan kjøpe spill fra den tidligere wii shoppen, Wii U paden fungere dog ikke i Wii mode. Snakk om å voldta ordet Wii her...

nintendo-mobile-app-recovery-3ds-9.jpg

Takk skal du ha. Skal teste det ut. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ennå ikke helt i mål... Blir også oppgitt over Nintendo.

For å bruke Virtuel Wii måtte jeg skaffe meg en "Wii Remote Controller", jeg kunne ikke bruke en "Wii U Pro Controller" eller WiiU GamePad (Som jeg allerede hadde) til dette. Nå som jeg har kjøpt Mario64, må jeg jaggu også ha en "Classic Controller" som omtrent er umulig å få kjøpt.

Tenk om Nintendo hadde blitt enklere...

At ting snakket sammen: Ingen nødvendighet for Virtuel Wii, Ingen påtvungen bruk av controller, de som har en DS kan bruke den som WiiU GamePad eller speile bilde til WiiU (Så DS skjermen ble vist på TV), WiiU burde også kunne lese GameCube plater osv. osv.

Da hadde Nintendo salget gått opp!

Nå gjør de tingene bare vanskelig, komplisert og lite brukervennlig.

Endret av Abnorm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ennå ikke helt i mål... Blir litt oppgitt av Nintendo.

For å bruke Virtuel Wii måtte jeg skaffe meg en "Wii Remote Controller", jeg kunne vist ikke bruke en "Wii U Pro Controller" eller WiiU GamePad (Som jeg allerede hadde). Nå som jeg har kjøpt Mario64, må jeg jaggu også ha en "Classic Controller" som omtrent er umulig å få kjøpt.

At ting snakket sammen: Ingen nødvendighet for Virtuel Wii, Ingen påtvungen bruk av controller, de som har en DS kan bruke den som WiiU GamePad eller speile bilde til WiiU (Så DS skjermen ble vist på TV), WiiU burde også kunne lese GameCube plater osv. osv.

Gamecube to wii U converter

Denne er gull verdt, så kan man bruke den fantastiske gamecube kontrollene videre på Wii U også, brukte og bruker den fast selv på både Wii og Wii U.

Lenke til kommentar

Jeg er ennå ikke helt i mål... Blir også oppgitt over Nintendo.

For å bruke Virtuel Wii måtte jeg skaffe meg en "Wii Remote Controller", jeg kunne ikke bruke en "Wii U Pro Controller" eller WiiU GamePad (Som jeg allerede hadde) til dette. Nå som jeg har kjøpt Mario64, må jeg jaggu også ha en "Classic Controller" som omtrent er umulig å få kjøpt.

Vel, nå var jo Wii en egen konsoll da. Det koster penger for Nintendo å drive å lage nye systemer som skal fungere på forrige generasjons konsoll, så Nintendo er egentlig ikke vanskelig her i det hele tatt. Synes at det å ha Wii integrert i wiiU er en genial løsning som jeg har satt stor pris på. Nintendo er faktisk ganske grei med deg som lar deg spille et 15 år gammelt spill på en ny konsoll, og da er det ikke så rart at du må ha en gamecube kontroll eller classic controller for å spille disse.

Vær fornøyd du ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Nintendo er desverre elendige på brukervennlighet for tiden. Det jeg irriterer meg over for tiden er at de ikke har en party-chat funksjon (eller voice chat for den saks skyld) som Xbox 360. Digger spillene på både 3ds og Wii U. MiiVerse er også en kul greie, men ikke på bekostning av noe så enkelt som voice chat.

Når det gjelder Virtual Console så skulle jo det selvsagt ha vært mulig å spille alle spillene på alle konsollene. Her er Nintendo KUN kyniske og vil at folk skal betale for spill for både andre og tredje gang.

Endret av JornHansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...