Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinderprofilen - hvordan, hvorfor og hva?

Anbefalte innlegg

Det har vært noen tråder om tinder i det siste, og jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig på hva folk mener gjør en tinderprofil attraktiv. Både mannfolk og kvinnfolk.

Selv har jeg merket en viss variasjon i hvor mange matcher jeg får, kanskje avhengig av hvordan profilen min er satt opp. For øyeblikket er profilen min satt opp av ei jeg holder på med - i bytte så får jeg svarene noen av hennes matcher som skriver artige ting til henne. God deal.

Digresjon over. Det jeg lurer på er hva forumbrukere mener om tinderprofilene. For å slenge ut noen spørsmål:

• Hva bør profilteksten inneholde, om noe?
  • Hva slags bilder bør man ha? Flest mulig? Få, men gode?
  • Er det overflod av bilder av nakne/semi-nakne overkropper?

For min del har jeg gått litt lei av gruppebilder (hvem er du?), og jenter med veldig pene ansikt... som bare viser ørten bilder av ansiktet sitt.

Og ja, deler av motivasjonen for å lage denne tråden er å få tips for å forbedre min egen profil om det skulle bli nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør meg ihvertfall ikke noe mer interessert i å ta i bruk appen når det finnes folk som lar andre svare for seg. :hrm:

Men om man er seriøs, så ville jeg hatt kanskje max fem av de beste bildene som viser både ansikt og kropp. Prøv å ikke ha de samme bildene som alle andre, altså selfie og gruppebilder med alkoholholdig drikke i hånda. Kanskje du har et turbilde?

Selv syns jeg Tinder er spennende, men liker ikke at man blir tvunget til å bruke Facebook profilen, da må man jo tilpasse den profilen for appen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør meg ihvertfall ikke noe mer interessert i å ta i bruk appen når det finnes folk som lar andre svare for seg. :hrm:

Men om man er seriøs, så ville jeg hatt kanskje max fem av de beste bildene som viser både ansikt og kropp. Prøv å ikke ha de samme bildene som alle andre, altså selfie og gruppebilder med alkoholholdig drikke i hånda. Kanskje du har et turbilde?

Selv syns jeg Tinder er spennende, men liker ikke at man blir tvunget til å bruke Facebook profilen, da må man jo tilpasse den profilen for appen.

Vel, ikke undervurder underholdningsverdien i å være litt brutal med de som ikke skjønner hva ordet "nei" betyr.

For min del har jeg vel fulgt omtrent samme oppskrift som du sier der. Jeg har stort sett kuttet ut andre folk av bildene, men når jeg tenker meg om så mangler jeg turbilde. Samtidig så har en overraskende stor del av Norges kvinnelige befolkning vært i Machu Picchu! Mon tro om ikke turbilder også har blitt litt oppbrukt?

Irriterer meg også litt over det med at man må bruke facebook. På den andre siden så får man da enkelt tilgang til bilder av deg som andre har tatt.

Latterlig tragisk. Dere må ha svært lite å gjøre begge to.

Anonymous poster hash: 9f213...c43

Så modig av deg å dømme hvordan andre underholder seg, spesielt når du er anonym.

7:1 Judge not, that ye be not judged.

2 For with what judgment ye judge, ye shall be judged: and with what measure ye mete, it shall be measured to you again.

3 And why beholdest thou the mote that is in thy brother's eye, but considerest not the beam that is in thine own eye?

Lenke til kommentar

• Hva bør profilteksten inneholde, om noe?
  • Hva slags bilder bør man ha? Flest mulig? Få, men gode?
  • Er det overflod av bilder av nakne/semi-nakne overkropper?

- Ikke særlig mye. Jeg hadde ingen tekst de første fire-fem månedene, så skriver jeg kun hvor høy jeg er (er høy, fremstår kanskje som litt skrytete (?)).

- Kvalitet, ikke kvantitet. Heller to bra bilder enn flere dårlige. Det er viktig at de ser hvordan du ser ut, altså at du ikke har masse bilder hvor du dekker til deler av ansiktet.

Det å ta bra bilder av seg selv er kunst, ikke noe man gjør på en-to-tre.

Lenke til kommentar

Så modig av deg å dømme hvordan andre underholder seg, spesielt når du er anonym.

Haha, gjetter jeg riktig når jeg sier alderen din må være maks 18 år?

Nå bruker ikke jeg appen selv, har faktisk aldri hatt den, men har sett hvordan den fungerer. Slike folk som deg som sitter og kødder med folk slik som du beskriver, har jeg ingen respekt for, selv hvor lite du har å gjøre. At du finner det underholdende gjør deg bare enda mer patetisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker morsomme profiltekster som sier noe om personligheten din. Gjerne også høyde og hvor du bor.

Gjerne mange bilder, men ikke hvis de fleste er halvdårlige greier.

Turbilde er ikke nødvendig for min del. Er det ikke noe du driver med ofte så er det vel like greit å la være.

Jeg har svart i den andre tindertråden.

Kunne gjerne tenkt meg å vite hva som er optimal profil for jenter på tinder.

Lenke til kommentar

Bilder

• Det beste bildet bør komme først. Er bildet godt og du er pen, trenger jeg kanskje ikke å se på flere bilder. Derimot, hvis det første bildet er dårlig eller gjør deg veldig stygg, gidder jeg ikke å se på flere bilder for å finne ut om du er pen likevel.
  • Du bør ha tre bilder eller mer fra litt forskjellige vinkler, så jeg ikke trenger å være redd for å kjøpe katta i sekken.
  • Unngå gruppebilder eller bilder der ei annen, styggere jente er like mye i fokus som deg selv, for det utgjør en risiko for meg. Hvis du og alle venninnene dine er pene, sveiper jeg fort til høyre uten å vite hvem du er, men det bør komme fram av resten av bildene dine hvis vi matcher, så jeg slipper å lure på hvem du er og bli skuffet. Det tryggeste er nok uansett å bruke bilder der bare du er i fokus.
  • Ansiktet og størrelsen din bør komme tydelig fram av bildene.
  • Det er en fordel å smile litt, så du virker som en blid og hyggelig person.
  • Én "selfie" er tillatt, men hvis hele porteføljen din består av tilgjorte bilder i speil og liknende, kan jeg tro at du ikke gjør noe annet enn å sitte inne alene og se på deg selv.
  • Unngå trutmunn. Det er barnslig.
  • Unngå piercinger og uvanlige frisyrer.
  • Unngå bilder tilknyttet russetida. Det gir meg et inntrykk av at du fortsatt er bakfull og ikke har noen mer intelligente interesser enn å feste.
  • Unngå sigaretter i bildene dine. Jeg er ikke interessert i et askebeger.
  • Litt pupper skader ikke.

Tekst

• Unngå klisjéer. Det får deg til å virke kjedelig og uoriginal. Eksempel: "Jeg er villig til å lyve om hvor vi møttes."
  • Ikke henvis til en blogg eller instagramkonto. Da får jeg inntrykk av at du er mer interessert i å få følgere enn å prate med meg.
  • Du trenger egentlig ingen tekst, men hvis du må ha en tekst, foretrekker jeg at den kort sier noe om hvem du er eller hvor du holder til. Eksempel: "IT-student, Fredrikstad".

Hvis du oppfyller et par av disse punktene, er det gode muligheter for at jeg liker deg på tinder.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg byttet ut tinderprofilen min med, essensielt, kun ett bilde fra når jeg var i veldig god form. Det viser mer eller mindre kun en bar overkropp. Målet var å sjekke hvordan det påvirket antall matcher. Antallet matcher økte merkbart - huff, så overfladiske vi mennesker er! :)

Haha, gjetter jeg riktig når jeg sier alderen din må være maks 18 år?

Nå bruker ikke jeg appen selv, har faktisk aldri hatt den, men har sett hvordan den fungerer. Slike folk som deg som sitter og kødder med folk slik som du beskriver, har jeg ingen respekt for, selv hvor lite du har å gjøre. At du finner det underholdende gjør deg bare enda mer patetisk.

Det gjorde ikke et inntrykk når jeg påpekte at du var en kujon som prøver å tøffe seg med anonymfunksjonen på et forum som i utgangspunktet er anonymt ser jeg.

Det eneste du vet er at jeg svarer på noen meldinger for henne, til folk som skriver "artige" ting. Nøyaktig hva jeg mener med "artige" vet du ikke, men det virker som om du hopper til konklusjonen om at det ikke foregår noen seleksjon på hvem jeg svarer. Noe som åpenbart er feil. En annen ting det virker som om du antar er at de jeg skriver til ikke får vite at det er noen andre enn jenta som svarer. Det har de fått vite.

Da du - igjen, åpenbart - ikke ser ut til å ha et problem med å være negativ og kritisk til folk over gjennom tekstlig kommunikasjon så mener du tydeligvis at det finnes kritikkverdig oppførsel.

Faktum, som du kunne kommet frem til hvis du ikke hadde hoppet i det med beina først, bind for øynene og håndhjern rundt henda er at det foregår en seleksjon på hvem som får svar av meg. Det er nettopp de som skriver høyst kritikkverdige ting.

Så for å oppsummere:

• Du oppfører deg som en kujon.
  • Du gjør antakelser du ikke har grunnlag for.
  • Du kritiserer for noe som du selv velger å gjennomføre, på langt tynnere grunnlag.
Ha en ellers fin dag.

P.S. Du bommet kraftig på alderen, selv om det ikke akkurat er relevant.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei!

Lurer bare på om hvordan man får lastet opp bilder på Tinder? Får det virkelig ikke til!

Har en Android telefon, så håper noen har tid til å svare meg! :D

Anonymous poster hash: 3877c...873

Tinder bruker bildene som du har på facebook. Enten bilder du har lagt ut selv eller som du har blitt tagget i. Så får å laste opp bilde på tinder må du laste opp bilde til facebook.

Hvis du ikke vil at venner skal se bildene du laster opp, så velger du Only MeWho should see this. Så tagger du deg selv. Da vil du kunne velge bildene på tinder.

Lenke til kommentar

IMO er bildene viktigst. Tydelig bilde av ansiktet (desidert viktigst), og gjerne et bilde som gir en viss indikasjon på størrelsen (altså at det tydelig går frem om hun er feit eller ikke).

Jeg tror der kvinner har mest å hente er i teksten. Alt for mange har ingen tekst, og de som har skriver for mye piss. Jeg vil vite hva hun jobber med, hvor hun bor og gjerne hvor høy hun er om det ikke tydelig kommer frem av bildene, uten å måtte spørre i etterkant. Fint med de som har sære preferanser og lister dem opp så man slipper å kaste bort tid på å prate med en match man egentlig ikke matcher.

Trening/aktivitetsbilder har også blitt sykt oppbrukt og pretensiøst. "Se på meg, jeg er aktiv!". Er det fler enn ett blir det fort en X istedenfor <3. Hvis man er over middels aktiv og trener og ønsker likesinnede matcher kan man heller skrive dette i teksten.

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket meg, er at jeg selv vil veldig ofte like noen som viser mye hud i en naturlig setting (Stranden, tur på sommeren o.l.). Dette gjør jeg selv om jenta egentlig ikke er sånn veldig tiltrekkende, er bare noe ved å bli minnet på om at hun også har en feminin kropp selv om hun ikke har fantastisk fint ansikt. Har funket bra for kompiser av meg å vise hud også, men de er gjerne veltrente.

Anonymous poster hash: 3e771...c48
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...