Lapette Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har en LiteOnIt CDrw brenner 52x 32x 52x! Jeg har en del 700MB cd-er som jeg gjerne skulle hatt litt mere plass på. Hvor langt kan man egentlig overburne på en CD for at dataen skal holde seg? Når man overburner står det at det kanskje ikke bare kan ødelegge cd-en, men også brenneren.. er det stor fare for dette? Har PERFORMANCE 52x multispeed 700MB cd-er.. Wb plz :wink: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Mine erfaringer er at 3 minutter/25 MB ekstra er det meste jeg bør/kan forvente av plater. Altså max 83min/725MB, men ikke forvent at alle platene takler dette. Noen merker og enkelte plater blandt "bra" merker greier det ikke. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Men hva med brenneren, kan den skades på noen måte av å overburne? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg husker det var et program som kunne fastslå hvor stor kapasitet en blank plate har. Jeg skal lete litt og komme tilbake med svar Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg mener CD Speed 2000 har en funksjon for å teste kapasiteten på en CD-R plate. Tror den simulerer til den får feilmelding og viser deg hvor grensen er! Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvorfor er det ingen som svarer på det SISTE spørsmålet?? Kan BRENNEREN skades på noen måte av å overburne????? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvorfor er det ingen som svarer på det SISTE spørsmålet??Kan BRENNEREN skades på noen måte av å overburne????? Enkelt og greit; ja, den kan skades av å overburne for mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvorfor er det ingen som svarer på det SISTE spørsmålet??Kan BRENNEREN skades på noen måte av å overburne????? Enkelt og greit; ja, den kan skades av å overburne for mye. Ja, det sises så, men jeg vet ikke hvor mye salt du skal ta det med. Ingen av brennerene jeg har hadd (4 stk) har hadd problemer med 3-4 minutter overbrenning en gang i blandt. Hva kan egentlig skje? Laseren går jo ikke utenfor kanten på plata likevel. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Tror nok ikke brenneren tar skade av det nei. Det finnes jo plater med kapasitet opp til 99 minutter, men det er ikke sikkert at din brenner støtter dette. 90 minutter klarer ihvertfall de fleste brennere av litt nyere dato. Dersom du har nero, kan du bruke "Nero Cd speed" til å sjekke hvor mye hver enkelt plate kan overbrennes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå