Gå til innhold

TEST: MSI GS70 Stealth

Anbefalte innlegg

Har selv nettopp mottatt en GE60 2PE-249NE. Altså en stort sett lik maskin, men med 15.6" skjerm og DVD-brenner. Heldigvis med Maxwell-utgaven av GTX860M.

Det eneste jeg virkelig missliker er tastaturet. Ikke det mekaniske, det er absolutt behagelig i bruk, og tastelyset er bra bortsett fra noe missfarging nederst. Men selve plasseringen av noen av tastene er... uheldige.

Eksempler:

<-tasten er flyttet til AltGr-plassen, og AltGr er flyttet ett hakk til høyre. Epostaddresser og facebooktags blir dermed stort sett "<2" på første forsøk.

'*-tasten er flyttet opp og til høyre for å gjøre plass til en to lang/en høy entertast. Resultatet i bruk er at jeg stadig trykker enter når jeg skal bruke disse tegnene. Hadde entertasten blitt vridd 90 grader hadde det hjulpet mye.

Fn-knappen har tatt plassen til Windows knappen som har blitt flyttet til mellom AltGr og Ctrl. Helt greit det, bortsett fra at man ikke har mulighet til å rekke bort til volumknappene (piltastene) med <\en(!) hånd. Andre mediataster som "spill" og "pause" har blitt glemt/valgt bort, noe jeg savner fra alle andre bærbare jeg noen gang har hatt.

Og Macs må vel ha vært selve symbolet på nærdete PCer, den gangen slikt spilte noen rolle? I dag er det stort sett bare designet som er forskjell på en Macbook og en likt utstyrt Asus/MSI/Compal-laptop. Jaggu kjører de stort sett de samme operativsystemene også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare kjøp en mac, så slipper vi med disse nerde pcne.

Tror ikke det ass! mac'en har jo bare et RÆVVA middelklasse GPU GeForce GT 750M, og maskinkraft / ytelse per krone av hva gaming anngår (OG tyngre applikasjoner) så taper mac'en så det synger! Du får MYE mer igjen hos en PC

"så slipper vi disse nerde pcne" din mangel på innsikt og forståelse av forbruker-gruppene får en . bare vondt i hode av

vi VIL ikke slippe disse nerde-pcne-som-eier-macen-så-hardt

mac'en er overpriset, dyrt tilbehør, du kan ikke bytte deler i etterkant, ram'en er jo faen meg loddet fast på hovedkortet, og SSD'n er så vanskelig montert at det nesten er mulig å bytte den og.

Selv så har jeg en macbook pro retina 15" i tilleg til min gaming-pc, men den har jeg kun fordi at den er enestående til å bearbeide bilder med programmer som Aperture, har et Fujifilm XE-1 kamera som jeg tar bilder med.

Du skyter deg selv i foten, du kan kommentere tilbake og være så uenig med meg du bare vil, men det forandrer ingenting, du blir sett rart på når du sier noe sånt, du er på feil forum, feil tråd, du kunne ikke bommet mer.

Blir omtrent det samme som om du skulle harselere med pc-brukere på andre steder som pressfire.no og gamer.no o.l og sagt at macen er bedre til gaming og ment at PC er bare dritt....

Om du skulle finne på å forsette å syte om mac vs nerde-pc så er du et troll eller bare stokk dum, du FÅR ikke noe mer fotfeste.

Her inne står du alene, din lille snøball i helvete!

Lenke til kommentar

Artikkel forfatteren sier at det "finnes ingen god grunn til å bruke Kepler i stedet for Maxwell-versjonen av 860m". Det er selvsagt en veldig god grunn og det er at maskine også leveres med GTX 870m som også er Kepler. Hvis den ene modellen skulle bruke Kepler og den andre Maxwell ville dette høyst sannsynligvis krevet store endringer på hovekort og andre deler mens man nå kan gjenbruke det meste i begge modellene. Synes forøvrig også det er veldig trist at denne maskinen ikke bruker Maxwell, det hadde kanskje redusert varme-utviklingen/støy betrakterlig. Vurderte selv denne men endte opp med Asus G750JZ i stedet som nesten ikke blir varm/bråker i det hele tatt! (men veier 4.5 kg da)

Lenke til kommentar

pro-tip: dont feed the troll

Hvorpå du rett etterpå gjør det selv?

AtW

kunne ikke la vær, prøvde først og fremst og poengtere noe iaf, sette vedkommende på plass, belyser forskjeller (etter min mening så har jeg ikke feedet vedkommende sånt sett)...men jeg skjønner jo det at det er ikke sånn det fungerer, "de" hører jo ikke på sunn fornuft og logikk, tilgi meg AtW, jeg prøvde bare å leve i håpet :(

Endret av Dr.Texter
Lenke til kommentar

Dyrt ræl...... Kjøp en av multicom sine spillbærbare i stedet......

Eller så kan du kjøpe den samme maskinen med en svart finish som er satt sammen av Multicom, og som kommer uten den glorete msi-logoen - til en bedre pris. msi selger nemlig chassiset til selskaper som setter sammen egne maskiner ;)

- Multicom Arya MS-1772 (11 995,-)

i7 4700HQ - nVIDIA GTX 870m 2GB GDDR5 - 8GB RAM - 128GB mSATA SSD+750GB HDD

- Multicom Arya MS-1772 (13 495,-)

i7 4700HQ - nVIDIA GTX 870m 3GB GDDR5 - 16GB RAM - 256GB mSATA SSD+1TB HDD

Disse versjonene kommer med nVIDIA GTX 870m som også (desverre) er laget med Kepler-arkitekturen, men gir bedre ytelse enn GTX 860m.

Jeg har en litt eldre versjon av denne og er kjempefornøyd! :)

Bare synd den blir så varm at skjermkortet klokker seg ned og CPU skrur av turbo boost funksjonen og dermed yter dårligere enn GTX860M maxwell maskiner når man spiller tunge spill. For ikke å nevne kabinett temperaturer opp mot 60 grader. (kilde: http://www.notebookcheck.net/MSI-GS70-2PEi71611-Notebook-Review.119833.0.html )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...