Maria Vassel Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Hei! Jeg har nå hatt min Macbook Pro i snart ett år, og for én måned siden begynte den å henge seg opp. Det som skjer er at skjermen plutselig "skurrer", og ingenting vil fungere. Jeg må da tvinge avslutning på den. Det andre problemet, som har hendt opptil flere ganger hver dag, er at når den går i dvale eller har vert avsluttet og jeg skal slå den på; så piper den tre ganger, om og om igjen. Jeg opplevde også at den ikke ville slå seg på i det hele tatt to dager på rad. Da sendte jeg den inn til reparasjon. (Hva kan dette vere????) Jeg sendte Macen på reparasjon for 2 uker siden, og fikk den tilbake i dag. De skrev i dokumentet jeg fikk tilbake at de ikke kunne finne noen feil, etter flere dager med testing. De gjorde altså ingenting med maskinen (kun formatert disken). Nå har jeg brukt masinen i 1-2 timer i dag, og maskinen har allerede hengt seg opp og jeg har tvunget avslutning på den allerede én gang i dag. Siden ingenting er fikset på, vil problemet fortsatt være som før. Jeg har også en liten mistanke om at det kanskje kan være batteriet som er problemet? Så lenge batteriet er på 100% hele tiden, fungerer Macen som normalt (som oftest), men med en gang den har vært uten strøm i en-to timer (batteri på ca 70%), klikker den. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Er det noen som har noen tips? Når det ikke fungerer å sende den på reparasjon ser jeg svært få andre muligheter... Er det noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 De tre pipetonene pleier å indikere problemer med RAM-brikkene. Dersom du ikke har Retina-modellen har du antagelig to brikker i maskinen. Du kan jo forsøke å ta ut én av de og starte maskinen med denne ene, og hvis feilen fortsetter - prøve den andre. Det kan forklare de andre feilene du opplever også, forsåvidt. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Kan man ikke teste mac med memtest86+ på en minnepenn? Hvis det er mulig er det bare å ta bilde av skjermen og ligge ved en klage eller noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Nå har jeg aldri sendt en maskin inn, men jo mer som er dokumentert må jo være bra. Kan en video hjelpe på? Du må ihvertfall få med detaljer som at batteriet ikke må stå på 100%, slik at de får teste feilsituasjonene. Regner med de har mer enn nok å gjøre på disse verkstedene, så detaljert feilbeskrivelse som mulig er et must slik at de enkelt kan gjenskape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå