potogo Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Heisann. Jeg kjøpte for noen dager siden en platespiller og har problemer med å sette den opp.. Dette er første gangen jeg har vært borti å sette opp en platespiller så jeg fulgte bruksanvisning ganske slavisk. Men da jeg kom til den delen hvor jeg skal balansere tonearmen fikk jeg problemer. Jeg gjorde som det sto men når jeg setter på en plate blir nåla bare stående på et sted uten å bevege seg innover på plata.. Uansett hva jeg har prøvd så blir det ikke noe særlig god lyd eller lyd i det hele tatt.. Det skal sies at dette var en ganske billig platespiller så forventa ikke så mye av den.. Er det noe jeg gjør feil eller er det bare søppel? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Hva har du egentlig gjort? Når du balanserer armen, så justerer du skalaen på loddet til 0 og justerer deretter til anbefalt vekt. Da skal nåla ligge riktig på plata og følge med. Hva legger du i "ikke noe særlig god lyd"? Hvis du forteller hva slags spiller så kanskje noen kan si hva man kan forvente av den eller om det er bare søppel... Og hva har du koblet den til? Lenke til kommentar
potogo Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Hva har du egentlig gjort? Når du balanserer armen, så justerer du skalaen på loddet til 0 og justerer deretter til anbefalt vekt. Da skal nåla ligge riktig på plata og følge med. Hva legger du i "ikke noe særlig god lyd"? Hvis du forteller hva slags spiller så kanskje noen kan si hva man kan forvente av den eller om det er bare søppel... Og hva har du koblet den til? Jeg balanserte armen og skrudde vekten til det som var anbefalt, som var fem. Det var en slik her: http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/audio-hifi/platespillere/platespiller-med-usb-inngang-og-alle-funksjoner/v/an804142796/ Når den først fulgte plata var det ganske mye skurring. Har bare koblet den opp til en Harman/kardon GO, tror jeg den heter. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Har ingen kjennskap til den platespilleren. Ser jo nesten ut som en dårlig kopi av gamle gode SL-1200/1210... Hvis den ikke sporer riktig og skurrer, så vil jeg tippe at det feil/problem med stiften. Endret 16. juli 2014 av Mr D Lenke til kommentar
potogo Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Har ingen kjennskap til den platespilleren. Ser jo nesten ut som en dårlig kopi av gamle gode SL-1200/1210... Hvis den ikke sporer riktig og skurrer, så vil jeg tippe at det feil/problem med stiften. Er nok bare en dårlig kopi av et eller annet ja.. Den har jo ikke noe navn på seg eller noe sånt.. Jeg får nok bare spare opp og kjøpe noe ordentlig... Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Har du fjerna beskyttelsen på stiften? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå