Gå til innhold

"Anger management" i trafikken

Morgens

Anbefalte innlegg

Kona sier at jeg har et problem, hun har neppe riktig men... :eek:

Jeg har kjørt uten skader i over 20 år, relativt få fartsbøter og synes selv jeg er verdens beste bak rattet.

Men, det er noe:

• Hvis jeg havner bak en bobil får jeg det plutselig travelt.
  • Vogntog er irriterende å ligge bak, kjør forbi og rist på hodet.
  • 2-3 syklister i bredden får tuta og blir forbikjørt selv i 40-sonen.
  • I venstre felt på motorveien holder du fartsgrena + 5.
  • osv.

Jeg tror ikke det er veldig unormalt å irritere seg over disse tingene.

Men, jeg vil gjerne ha en mer harmonisk tid i bilen. Ikke hisse meg opp eller får dårlig humør av E39 i rushtiden.

Forslag - utover at jeg bør ta buss/tog?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill, jeg får vel bare ta det litt roligere.

Er fullt klar over at det er lite tid å spare ved å stresse, men jeg blir bare så irritert over det jeg nevnte.

Jeg har sjelden dårlig tid, men uansett irriterer bobiler. :)

La kona kjøre?

:tease:

Lenke til kommentar

Prøv å kjøre motorsykkel eller moped ett par måneder, etterhvert orker du bare å irritere deg over folk som prøver å drepe deg :)

AtW

En ting som iriterer meg, motorsykler som sniker i køen :grumpy:

Hvorfor? Fordi du er misunnelig? Trøst deg med at det blir færre folk i køen, ingen som tar opp parkeringsplassen din, og sannsynligvis ingen som du kommer til å ligge bak og irritere deg over at kjører sakte.

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror Sexylubb1 er inne på noe. Dersom det er så utrivelig for deg å ligge bak en bobil at du foretar livsfarlige forbikjøringer i ny og ne så kan jeg godt forstå at det bryter med å ha det harmonisk i bilen, som du sier. At du irriterer deg over ulike momenter i trafikken er i min verden ikke verre enn å irritere seg over en dårlig sang på radioen, men dersom det får deg til å ta sjanser i trafikken er det jo et problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da virkelig bare bra at de slipper å ta opp plass i samme kø som deg?

Prøv å kjøre motorsykkel eller moped ett par måneder, etterhvert orker du bare å irritere deg over folk som prøver å drepe deg :)

AtW

Hvorfor? Fordi du er misunnelig? Trøst deg med at det blir færre folk i køen, ingen som tar opp parkeringsplassen din, og sannsynligvis ingen som du kommer til å ligge bak og irritere deg over at kjører sakte.

AtW

Dersom det er kø er det somregel fordi det er noe lenger fremme som gjør at trafikken går sakte, f.eks ei veikryss, rundkjøring eller infletting.

Dersom motorsykkelen bruker f.eks midt-feltet eller siden av veien på å kjøre forbi så vil den lenger fremme enten:

- Legge seg inn i feltet og dermed gjøre køen foran meg lenger

- Ta plassen til en bil i rundkjøringen slik at en ekstra bil på min vei må kjøre ut og jeg og alle andre må vente lenger.

- Flette seg inn mellom to biler slik at mitt felt kommer ett hakk lenger bak i flette-systemet.

Er det bare meg, eller skjønner dere ikke at kø-en er der grunnet overbelastning av veinettet?

Hadde det vært greit om motorsykkelen snek i køen på McDonald's's drive-in?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med motorsykkel er du nesten alltid kjapt ut av der det er overbelastet (fordi du kan bruke felt biler ikke kan bruke), derfor blir ikke lasten noe større, MCen forsvinner kjapt ut av køen lenge før den har løst seg opp (i de aller fleste tilfeller)

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Snike i køen på mcDonalds? Du mener vel heller gå forbi kassakøen på rimi og ut uten å handle, mens du står der med handlevognen full?

Blir mer som å gå forbi køen og si "Ey, jeg skal bare ha en cola, det er går fort"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snike i køen på mcDonalds? Du mener vel heller gå forbi kassakøen på rimi og ut uten å handle, mens du står der med handlevognen full?

Blir mer som å gå forbi køen og si "Ey, jeg skal bare ha en cola, det er går fort"

Ja, og cola maskinen står utenfor butikken. Da bruker ikke de i køen noe som helst lenger tid.

Lenke til kommentar

Ja, og cola maskinen står utenfor butikken. Da bruker ikke de i køen noe som helst lenger tid.

treg i toppen? :) virker ikke som du har vilje til og forstå hva Evelen! sier..

Er egentlig enig med Evelen! - Motorsyklister som sniker i køen gjør den som regel lengre, spesielt for min del da jeg kun opplever "rush" ved innflettning. I andre trafikksammenhegn kan jeg ikke svare på da jeg ikke opplever noe særlig kø i de områder. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer an på situasjonen. Der hvor jeg ofte blir sittende i kø pga infletting, så kan jeg ikke akkurat si at jeg aktivt gjør plass til MCene.

Ser ingen grunn for at de skal komme forran meg i køen, når de likavel tar opp en plass/bil lengde når det kommer til ett felt i samme kjørerettning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...