Gå til innhold

Ny pc over nyttår,trenger gode råd

Anbefalte innlegg

pc'en skal bestilles i januar måned og det dreier seg om følgende deler: Hovedkort,cpu,minne og kabinett. Resten har jeg selv, og ting som "fett" skjermkort vil komme senere.

poenget er at jeg vil ha noe som fungerer bra ikke bare i 2004 men helst i noen år til. Det jeg spesielt tenker på er de nye 64 bits systemene som er i handelen, for marerittet er å sitte med forsåvidt helt kurante socket a eller p4 systemer for så å oppleve at alt som er kult i dataverdenen programeres for 64-bits systemene,noe som vel neppe vil fungere noe særlig på dagens 32-bits baserte systemer

med budsjett på 5000

og med spilling,noe videoredigering og musikkmekking (samt studieaktiviteter,nettsurfing osv...) Hva ville du gjort og hvorfor?

på forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag får du i hvert fall ikke 64-bits system til 5000, da har du bare råd til prosessor og hovedkort. Personlig ville jeg ventet til det blir mere konkurranse på 64-bits markedet. Kanskje Intel kommer med 64-bit?

Det kommer helt sikkert noe bedre hovedkort og 64-bit prosessorer innen kort tid. Prisene går nok noe ned også.

Hvis du skulle gå for 32-bit system tror jeg ikke det skulle bli noe stort problem. Det er såpass mange som har det nå at det tar lang tid før programmer ikke støtter 32-bit.

Det finnes folk her som har mer peiling en meg, håper de kan hjelpe deg videre.

-Zlatzman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...