Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parkeringslysene på bilen fungerer ikke lengere - hjelp

Anbefalte innlegg

Har en mercedes w210, jeg forsøkte en tid tilbake å installere 12 watts pærer som parkeringslys, de fungerte noen dager, men døde så plutselig. Nå lyser det i dasjbordet at pærene er gåen, men når jeg tar de ut så virker de inntakt. Jeg har forsøkt å sette inn vanlige 5 watts pærer, men det kommer fortsatt ingen lys fra de, og varsellyset i dasjbordet lyser fortsatt.. Er det noe jeg har brent her? Noen ledninger som er gåen pga for høy styrke på pærene som ble brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når du sier at pærene "virker intakt", har du testet dem og sjekket at de også lyser? Har du spenning i pæresokkelen? Virker andre parklys, de bak?

Lenke til kommentar

12W pærer er langt kraftigere enn man skal ha i parkeringslys, her skal det være kun 5Watts pærer.

Å bruke kraftigere vil føre til at andre kan blendes som følge av dine egoistiske handlinger.

Jeg tipper ellers det er en sikring som er defekt, du kan jo sjekke ut det, og eventuelt bytte ut sikringen før du så setter inn 5W pærer i parkeringslysene dine..

• Liker 2
Lenke til kommentar

At sikringen til parklysene ryker skjer ofte når noen har kjørt med henger. Ellers peker jeg alltid på hengerkontakten som synder hvis bilen har. Selvom det er helt "off".

Hender også sikringen ryker fordi man pirker ut gamle knuste glasspærer og kortslutter kretsen nerri pæreholderen uten at man ser det.

Ellers er dette en sikring som ryker svært sjeldent sånn ellers. Tviler på at 12watts pærer skal klare og overlaste eller brenne en kontakt/ledning. Man drar ofte lys på en henger over samme sikring/kurs med markeringslys osv. Det skal tåle litt. Det kan jo hende du har hatt uflaks.

Endret av Mekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er tråden i pærene hele? Er det svart inni glasset på pæren?

En annen ting er kontakten som pærene skal stå i... hadde problemer med at langlyset på ene siden på en w124 en gang.... byttet ut orginalholderen med en kabelsko som passet på pæren og det fungerte perfekt etterpå.

Lenke til kommentar

Pærene er blitt byttet og er helt nye, de fungerer ikke på verken venstre eller høyre side. Jeg husker at når jeg kjørte med de 12 watts pærene så fungerte de noen dager på full styrke for å så dø ut gradvis. Til slutt var lyset fra de borte, men varsellyset i dasjbordet som tilsa at pærene hadde gått, lyste ikke opp før mange dager etter der igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et lignendes problem, da var det fuktighet som ødela (tok varmepistol ned i sokkelen til det ble tørt, monterte ny pære og da fungerte det helt, så da var det bare å få noe som kunne tette den slik at fuktigheten ikke kommer til)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...