Chad Thundercock Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Har en mercedes w210, jeg forsøkte en tid tilbake å installere 12 watts pærer som parkeringslys, de fungerte noen dager, men døde så plutselig. Nå lyser det i dasjbordet at pærene er gåen, men når jeg tar de ut så virker de inntakt. Jeg har forsøkt å sette inn vanlige 5 watts pærer, men det kommer fortsatt ingen lys fra de, og varsellyset i dasjbordet lyser fortsatt.. Er det noe jeg har brent her? Noen ledninger som er gåen pga for høy styrke på pærene som ble brukt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Når du sier at pærene "virker intakt", har du testet dem og sjekket at de også lyser? Har du spenning i pæresokkelen? Virker andre parklys, de bak? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 12W pærer er langt kraftigere enn man skal ha i parkeringslys, her skal det være kun 5Watts pærer. Å bruke kraftigere vil føre til at andre kan blendes som følge av dine egoistiske handlinger. Jeg tipper ellers det er en sikring som er defekt, du kan jo sjekke ut det, og eventuelt bytte ut sikringen før du så setter inn 5W pærer i parkeringslysene dine.. 2 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) At sikringen til parklysene ryker skjer ofte når noen har kjørt med henger. Ellers peker jeg alltid på hengerkontakten som synder hvis bilen har. Selvom det er helt "off". Hender også sikringen ryker fordi man pirker ut gamle knuste glasspærer og kortslutter kretsen nerri pæreholderen uten at man ser det. Ellers er dette en sikring som ryker svært sjeldent sånn ellers. Tviler på at 12watts pærer skal klare og overlaste eller brenne en kontakt/ledning. Man drar ofte lys på en henger over samme sikring/kurs med markeringslys osv. Det skal tåle litt. Det kan jo hende du har hatt uflaks. Endret 16. juli 2014 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Her er det nok ikke samme sikring foran og bak, det er vel canbus i denne bilen..? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Sikringene både i motorrommet og ved dasjbordet ved førersiden virker å være inntakt. Parklysene i baklyktene fungerer også. Hva annet kan være ødelagt her? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Er tråden i pærene hele? Er det svart inni glasset på pæren? En annen ting er kontakten som pærene skal stå i... hadde problemer med at langlyset på ene siden på en w124 en gang.... byttet ut orginalholderen med en kabelsko som passet på pæren og det fungerte perfekt etterpå. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Pærene er blitt byttet og er helt nye, de fungerer ikke på verken venstre eller høyre side. Jeg husker at når jeg kjørte med de 12 watts pærene så fungerte de noen dager på full styrke for å så dø ut gradvis. Til slutt var lyset fra de borte, men varsellyset i dasjbordet som tilsa at pærene hadde gått, lyste ikke opp før mange dager etter der igjen. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg har hatt et lignendes problem, da var det fuktighet som ødela (tok varmepistol ned i sokkelen til det ble tørt, monterte ny pære og da fungerte det helt, så da var det bare å få noe som kunne tette den slik at fuktigheten ikke kommer til) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Kan tenkes at canbusen har funnet ut at strømtrekket er alt for høyt og har deaktivert utgangen som styrer pærene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Eller brent en utgang på ECU-en? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Ikke umulig at canbus har blitt irritert, det bør nok kanskje gjøres en diagnose her.. Endret 19. juli 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå