Gå til innhold

Ulemper for å kjøpe digitalt (Splittet tråd fra P4 Generell diskusjon)

Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt han anbefaler å unngå PayPal, som har gjort det eneste riktige, å flagge en konto som de mener kan ha blitt utsatt for kriminell virksomhet. Han burde heller anbefale å unngå Sony som faktisk er den innstansen som har bannet kontoen hans... uten kontakt med bruker av konto før de gjorde det. Litt baklengs-tankegang av han her fyren.

Man trenger ikke frykte all digital så lenge man handler hos noen seriøse som faktisk tar brukerne på alvor.

Lenke til kommentar

Morsomt han anbefaler å unngå PayPal, som har gjort det eneste riktige, å flagge en konto som de mener kan ha blitt utsatt for kriminell virksomhet. Han burde heller anbefale å unngå Sony som faktisk er den innstansen som har bannet kontoen hans... uten kontakt med bruker av konto før de gjorde det. Litt baklengs-tankegang av han her fyren.

Man trenger ikke frykte all digital så lenge man handler hos noen seriøse som faktisk tar brukerne på alvor.

Er 4.9 millioner treff på google om samme problem på Xbox Live. Så da rakna vel hele argumentet ditt?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er 4.9 millioner treff på google om samme problem på Xbox Live. Så da rakna vel hele argumentet ditt?

Hva har dette med Xbox Live å gjøre? Link til side, takk.

Lenke til kommentar

Han har oppdatert tråden om at Sony har unbannet han og alt er som det skal være.

Jeg vet det er ikke slik MS praktiserte det på X360. De bannet vel hele konsollen om jeg husker rett slik at den var ubrukelig online.

Tydelig at det var PayPal som skapte problemer. Sikkert bare rutine at Sony banner kontoer som har blitt flagget som kriminelle.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det er du som vinkler dette til å bli en konkurranse mellom Xbox og PS. Når det viser seg at Xbox også bannlyser "uskyldige" brukere, derfor er argumentet ditt lite pålitelig.

Poenget mitt var bare at om man går kun for digitale spill mister man alt den dagen Xbox eller Sony sletter eller banner brukeren din.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det er du som vinkler dette til å bli en konkurranse mellom Xbox og PS. Når det viser seg at Xbox også bannlyser "uskyldige" brukere, derfor er argumentet ditt lite pålitelig.

Poenget mitt var bare at om man går kun for digitale spill mister man alt den dagen Xbox eller Sony sletter eller banner brukeren din.

Hvor?

Lenke til kommentar

Hvor?

Om du ikke tenker på Wii?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Hvor?

Om du ikke tenker på Wii?

Jeg tenkte på alle plattformer, ikke noen spesifikt...

Lenke til kommentar

Dersom man konkluderer utifra det problemet at det å gå all digital utelukkende er skremmende og farlig, jo. Men man ser jo med engang man tar opp et problem og diskuterer det så kommer forsvarsmekanismene frem allerede i neste post.

Om flere tenker dette var PayPal sin feil, så får de bare tenke dette, og så kan det hende det er dem som går på en smell neste gang. Alltid finne unnskyldninger, må alltid være en annen parts feil, eller? Tydelig at hans sinne bør rettes mot Sony, og ikke Paypal.

Lenke til kommentar

Forsvarsmekanismene? Det kalles mot-argumentasjon, og det er en forutsetning for at man kan ha diskusjoner, og dette er et forum der man _diskuterer_! At du misliker Sony av hele ditt hjerte har du gjort så ettertrykkelig klart i din egen/flere tråd(er) på dette forumet.

Slik jeg leser og forstår det er det gjort feil hos begge parter, altså både Sony og Paypal og det kommer tydelig frem. At det nå er ryddet opp i blr og gi trygghet til de som ønsker å kjøpe digital only.

Lenke til kommentar

MS/Xbox hadde ingen verdens ting med denne saken å gjøre, så nei, det er ikke et mot-argument mot noe som helst annet enn å liksom skulle fokusere på brukeren man svarer. Tydelig forsvarsmekanisme, som du nå igjen viderefører. Gratulerer.

At han får sin konto bannet har ikke Paypal noen verdens ting med. LOL.

Lenke til kommentar

Å trekke paralleller til en konkurrerende part er veldig naturlig, det kalles å komme med eksempler... Men jeg skjønner at det ikke hjelper å diskutere med noen som er fastlåst i sin tankegang.

Selv så ser jeg på meg selv som objektiv, og har ingenting i mot noen av selskapene som lager konsollene som vi liker.

Paypal kan flagge en bruker som kriminell, noe som igjen fører til at en konto kan bannes. I og med at Paypal er en av samarbeidspartene til Sony, er det vel også naturlig at de gir Sony beskjed hvis noe virker kriminelt? Eller skulle de gitt bæng?

Utdrag fra tråden: "Apparently it was related to PayPal after all and they are working now to ensure this doesn't happen to others."

Lenke til kommentar

Nå prøver du å unnskylde Larzens trolleinnlegg. Jaja. Sikkert for å "komme med eksempel" han skrev det...

Paypal har gjort som de skulle, riktig! Men åpenbart har Sony gjort feil! Ser du ikke det? Sony som er den siste innstansen før en bruker bannes, skal og bør ta kontakt med bruker idet de vurderer å gå til et slikt drastisk tiltak.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Jeg viste til Emils. innlegg, og ikke LarZen sitt. Mest fordi at det han skrev var relevant og viste til et konkret eksempel.

Okei, du har all rett til å mene at det var Sony sin skyld, men jeg for min del mener at Paypal har skylden som flagger kontoen som kriminell, som leder til at Sony banner kontoen ut av rutine. Sony aner jo ikke om vedkommende er kriminell eller ei, men pga at Paypal flagger kontoen så tar de steg.

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...