odin7474 Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Vel,om ikke lynraske,så raske nok til kjappe forbikjøringer uten å måtte vente på de lengste sletter. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Powershift girkassen må ha oljeskift hver 60.000 km (helst før) noe jeg regner med VW sin DSG og andre lignende typer bør ha. Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 FSI - direkteinnsprøytet bensinmotor TSI - bensinmotor med turbo TDI - dieselmotor med turbo TDI er som jeg kan finne mest på 1,9 og 2,0 der 1,9 er på rundt 100HK og 2.0 rundt 140HK. TSI er litt av hvert,bl.annet 140HK (?) og opp? FSI aner jeg ikke om er noe å se på?? Hva er + og - med disse forskjellige variantene om man går ut i fra hva jeg vil ha? Vil ha en småsprek bil. TDI tror jeg blir utelukket pga støy om man skal tro det man leser,spesiellt 1,9. Man skulle derfor tro at 2.0 bråker like mye om ikke mere. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 2.0 TDI bråker mindre. Det er en grunn til at 1.9l er blitt faset ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 2.0 TDI finnes både med PDI og CR. CR kom ca 2007, og har lavere støynivå enn de eldre 1.9 og 2.0 PDI. Småspreke er ingen av dem, unntatt 1.4 TSI med 170 hk. Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Har lest litt og det virker som 1,6 FSI er noe sprekere enn 1,9TDI. Frister med Dsg men prisen på en ny girkasse er skremmende om den skulle ryke. Og automatkassen ryker vel fortere enn manuell. Hadde det ikke vært for budsjettet hadde jeg gått for TSI og hadde det ikke vært for km stand hadde jeg sett mer på 2.0 TDI men når km stand passerer 200.000 synes jeg det er litt vel mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Spørs hva du definerer som "noe sprekere". 1.6 FSI trekker ganske dårlig på lavt turtall, mens 1.9 TDi drar jevnt fra 1500. Ser du bare på 0-100, eller er det andre oppgaver som betyr mer for deg? Uansett, valget om du bør kjøpe bensin eller diesel kommer mer an på ditt bruksmønster, enn på hva du tror er "sprekest". Kjører du sjelden og langt, eller har du mye småkjøring og bykjøring? Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Vil gjerne at den drar godt jevnt over,som i oppoverbakker men også at den føles litt kvikk. Her er det bykjøring 90%. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Med 90 % bykjøring bør du velge bensin. Uansett hvilken diesel du velger kommer du til å irritere deg over traktorlyden når du står på tomgang og venter på grønt lys, og at den aldri blir varm om vinteren. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Ingen traktorlyd på tomgang med mindre du har vinduene åpne. Nyere Golfer er godt lydisolerte og det er ikke mye motorstøy du hører inne i kupeen...definitivt ikke plagsomt. Men enig i at bensin bør velges til bykjøring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Mulig jeg er følsom for ulyder, men kjører mye både MB B-klasse og BMW X3, begge med 2.0 diesel, og selv på disse hører man knatringen godt på tomgang, spesielt på kald motor. Det er ekstra merkbart når start/stopp-systemet stopper motoren, da hører man hvor mye støy det er. Bare så det er sagt: Jeg kjører aldri med åpne vinduer. Jeg ser liten grunn til å anta at en Golf har bedre støyisolasjon enn ovennevnte. Den nye 1.6 til VAG går riktignok stillere enn de gamle 1.9 og 2.0 med PDI, og også 2.0 med CDI, men den finnes ikke, slik jeg oppfatter TS, i aktuelt prisområde. Har man mye langkjøring, og høy årlig kjørelengde, er diesel et fornuftig valg. For de fleste vil bensin være best egnet. Det som gjør Norge spesielt mtp andelen nyere dieselbiler er (var) avgiftspolitikken. For land som ikke skiller mellom teknologier for avgiftene, er det veldig få som kjører dieselbil. Se bare på Sverige, der er nesten alle personbiler bensin. Jeg kjører også mye leiebil i Europa, både i Tyskland, Frankrike, Belgia og England, og det er ikke ofte jeg får dieselbil her heller. Begge gangene jeg har leid i juli har jeg fått bensinturbo. Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=50269012&ov=m http://m.finn.no/ad.html?finnkode=50392302&adTypeId=20&ov=m Den første har etter min mening gått vel langt? Mulig det bare er meg men når telleren bikker 200.000 km synes jeg det høres veldig mye ut. Noen meninger på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå