Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett (NGT)

Anbefalte innlegg

Sitter med en nyinstallert maskin og sliter med å komme på nettet.

Driveren til pci-ethernet kortet er installert og viser at alt er i orden.

Kobler til kabel og setter opp en connection. Niks. Ikke tale om jeg skal komme meg på nettet. Har aldri hatt noen problemmer med dette tidligere på lignende oppsett.

Har sjekket innstilingene i hardware devices og på egenskaper for tilkopling. Finner ikke noe uvanlig. Har også prøvd å forandre IP-adresse manuelt. Ping er også forsøkt

Dette pci-kortet fungerte fint før jeg reinstallerte så jeg tror neppe det er det som er galt.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan meget godt være nettverkskortet (selv om det fungerte før nyinstallasjonen).

Har en kamerat som skulle ha 2 maskiner på nett. Vi hadde tidligere trekt en 4-par kabel opp der PC'ene skulle stå (tidligere hadde han ADSL modemet der, men nå er det flyttet ned i kjelleren for å gi leieboeren internett.....). Siden det bar blir brukt 2 par til 10 Mbit LAN, fant vi ut at vi kunne sette routeren i kjelleren, og bruke eksisterende kabel til begge PC'ene. Som sagt så gjort. Begge koplingene fungerte på den ene PC'en, på den andre PC'en fungerte ting av og til. Byttet nettverkskort, alt fungerte prikkfritt. Denne PC'en hadde også vært på nett før flytting av modem.

Prøv med et nytt nettverkskort.

Gandi

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ser at jeg kanskje har vært litt kjip med opplysninger....

Jeg kjører WinXP Pro.

Slik det er nå så har jeg en switch som jeg har koplet til 2 stk pc'er. Den ene maskinen kjører uten problemer. Den andre....vel....det er den jeg sliter med.

Men jeg har nettverk mellom maskinene! Overfører fint filer o.l. Kommer bare ikke på nett. Kan vel da utelukke at det er noe galt med kortet. Kan det være noe jeg har glemt her!?

Skal prøve de ipconfig commandoene og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...