Khamul Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har kjøpt en ganske ny PC, den klikker av og til. Den bare slår seg av uten blåskjerm, forvarsel eller noe.. Dette skjer bare under krevende oppgave som når jeg loader i spill eller spiller som krever mye CPU og minne. Når jeg starter maskinen etter en dump så kommer det en raport i windows XP som jeg kjører, "Fatale error" står det. Raporten blir lagret under windows/minidump på hardisken. Hva kan være feilen? Er det windows XP eller blir maskinen for varm kanskje (Jeg kjører prosessoren nå på 100 bus hastighet, den skal egentlig kjøre på 200, men forsatt så klikker PCen)? på forhånd takk! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei, Det hadde vært lettere å hjelpe med litt info om maskinen din.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei, Det hadde vært lettere å hjelpe med litt info om maskinen din.. Edir: Sry dobbel posting :-? Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har du klokket maskinen din? er ganske sikker på at dette probleme skydes at maskinen din er ustabil!klokk den ned eller sett opp vcoren Lenke til kommentar
shorin Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 ^^^^maskinen er jo alerede klokket ned,han kjører jo på halv fsb. Jeg tror det kan være PSU som spiller litt inn her,men aner ikke,siden du ikke oppgir hardwaren din. sjekk ram og psu Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Dette hørest ut som typisk skadet minne. Har du to minnebrikker, ta ut den ene brikken, og prøv med kun den ene, og så omvent. Da vil du se hvilken brikke som er skadet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 eller se om en av ram slottene ikke fungerer helt. prøv å flytte rammen til en annen slot, og se om det funker. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 eller se om en av ram slottene ikke fungerer helt.prøv å flytte rammen til en annen slot, og se om det funker. yo! My man! Ville ha kjørt Memtest86 selv. Vær oppmerksom på at dette tar tid.. LANG tid. Har selv opplevd noe slikt og da vil rammen ha mer spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå