BirgerCaC Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Jeg tenker å kjøpe en liten server som f eks en bluwalker. Fra før av så har jeg sumo, og NRK har jeg gratis på Internett. For å slippe tv regninga og kanskje også lisensen så lurer jeg på å kjøpe en slik server. Planen er å kjøre sumo og NRK nett tv på serveren og overføre til tv via HDMI eller lignende. Er dette mulig uten noen særlige problemer og er det lett å bytte kanal og lignende via serveren? -takker for alle svar! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 For å slippe TV-lisens må dine skjermer være uten noen form for mottaker (DVB, analog etc.). Med andre ord en ren monitor/dataskjerm. Eventuelt kan du gå til et verksted og få "plombert" mottakeren i din TV, samt sende bekreftelse fra verkstedet til NRK om at mottakeren er "plombert". Resten av spørsmålsstillingen må du utdype mer før jeg forstår hva du ønsker å oppnå. Lenke til kommentar
Nieeels Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Både NRK og TV2 Sumo støtter Chromecast så vil tro det er en enklere løsning, spesielt hvis du har smarttelefon/nettbrett. Edit: Det viser seg at NRK TV appen ikke støtter Chromecast slik jeg trodde, men med nett-TV i Chrome gjør det det med Chromecast-tillegget. Har ikke TV2 Sumo så kan ikke sjekke det. Endret 18. juli 2014 av Nieeels Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 OK, chromecast er bedre. Da går jeg for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå