Opel astra Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Hei! Jeg har nettopp fått start igjen på en Opel Astra 1.4 1998 modell, men den begynte plutselig å lage noen lyder fra servopumpen når jeg svinger på rattet Vet ikke om det bare er luft i systemet siden den har stått i ro i 2-3 måneder eller om den er blitt ødelagt å må byttes ? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å finne ut om den må byttes eller om det er noe jeg kan gjøre for å fikse den ? Lyden kan beskrives som en slags "ule lyd", som en slags sirene fra et utrykningskjøretøy i en tegnefilm, hehe . Setter stor pris på alle svar! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Luft i servopumpa er typisk når ulyder kommer fra servopumpa og spesielt når man vrir på rattet. Sjekk olja og eventuelte etterfyll om nivået er for lite eller helt borte. Er det borte hold et øye med nivået for det skal normalt ikke forsvinne. Dersom du har olje på tanken for servoolje og nivået er rett, da ahr du en case. Endret 15. juli 2014 av perpyro Lenke til kommentar
Opel astra Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Takk for hjelpen, skal prøve dette i morgen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå