Muppet88 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Min lillesøster har en kina 4-takt scooter , som bare går dårligere å dårligere. Får bare lit over 30 kmt på den nå. Prøvde den tidligere i dag og jeg klarer å holde den igjen med føttene på full gass. Er det noen som har noen forslag om hvor jeg kan begynne å lete etter feilen. Har også prøvd å finne plombering , men det er ikke noe ring i variatoren å ikke noe rosa ledning på cdi boks. Har fiksa mye på mopeder da jeg hadde moped selv, men det er noen år siden. Er ikke vant med 4 takt heller. Så er takknemlig for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Både kina og 4-takt er to ord som får det til å gå kaldt nedover ryggen min her. De snakker egentlig for seg selv. Hva slags skuter er det? Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Tror den heter dynamic twister. Men vet at den også går under et annet navn , men husker ikke hva det var. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Syntes det er lite turtall på den også. Det kan ikke være mer en 3-4000rpm på den. Men slik har den vært siden den var ny. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Siden det er 4-takter vil det høres ut som det er mindre turtall enn på totaktere. Faktisk høres det ut som halvparten. (6-8000rpm vil høres ut som 3-4000rpm). Mye som kan være galt. F.eks. slark, slitasje og/eller lekasje i ventilene, strekt registerkjede e.l. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Siden det er 4-takter vil det høres ut som det er mindre turtall enn på totaktere. Faktisk høres det ut som halvparten. (6-8000rpm vil høres ut som 3-4000rpm). Mye som kan være galt. F.eks. slark, slitasje og/eller lekasje i ventilene, strekt registerkjede e.l. Okei. Skal se om jeg finner ut noe i morgen. Tror ikke det er slitasje siden det skjedde ganske plutselig. La merke til at det var olje i luftfilterboksen for et par uker siden. Det går et rør fra eksos å rett inn i luftfilterboksen kan det komme olje fra det røret? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Både kina og 4-takt er to ord som får det til å gå kaldt nedover ryggen min her. De snakker egentlig for seg selv. Hva slags skuter er det? Mer morro med Japan og 2-takt... Lenke til kommentar
mund Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 ein 4takt som går skikkelig e nå greie dei o. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Fikk scooteren til å gå i 45 igjen. Hadde oppe forgasseren å luftfilteret å gjorde det reint. Det ser ut som det hjalp. Men er det noe som vet hvorfor det er egr ventil på 4-takt scooter, skjønner ikke helt poenget ? Lurer på om den går bedre hvis man fjerner den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå