bensin16 Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Noen som kan hjelpe meg, og gi meg mange gode tips, for å få Tbird [email protected] MEST mulig lydløs? Kan vel gjerne gå til innkjøp av ny ribbe, hvis dere har noe ide om RIBBE uten vifte eller.no? Og kanskje få ned farta på vifta i enermax 330w'en vil vel bli lydløst da? denne har også vifte på chipset og gpu.. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 vannkjøling :smile: og sett ei extra vifte på psu, og sett dem på 7 volt Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 ikke neo vannkjøling til fattern nei..:] Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 da blir det vel å få inn par-tre 120mm enermax vifter som du setter på laveste farta... også sette ned spenninga på prosessor-vifta sette inn en 80mm foran i bunn som suger inn, en 80mm bak prosessorvifte som suger ut, og 2x120 i toppen som suger ut... Da blir det rimelig stille og relativt overklokkbart... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Overklokking var vel ikke poenget her, eller har jeg misforstått noe? Jeg ville kjøpt en ny kjøleribbe m. en stillevifte (du må nok ha vifte :sad: ), og som nevnt over et par kabinettvifter på lav fart, sånn at du kan kjøre vifta på cpu-kjøler på lav spenning. Hvis det er mye vibrasjon og ting, kan du montere plater i sidene, og ellers på ting som vibrerer for å motvirke dette. Ikke sikker på hvordan plater det er, mulig det er noe asfalt plater, correct me if i`m wrong.. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Man trenger pokker meg ikke saa mange vifter for aa ha en relativt stille TBird 1,2GHz! En kamerat har en slik CPU i et AOpen HQ85 (Micro-Tower), og det fungerer fint. Eneste viftene han har i systemet er den paa CPU-kj0leren pluss den i powersupply'et. Powersupply'et er forresten paa bare 180W. Det fungerer fint! PC'en er stabil og kjapp. Han har forresten et MSi KLE133 (med Audio VGA LAN) hovedkort og Fujitsu 40GB 7200rpm disk. Kj0lern hans er ikke den beste. Det var en saan drit som ikke koster noe mye. Hvis man hadde kj0pt en dyrere kj0ler hadde man sikkert kunne minsket st0yen fra den. For det er den som braaker mest. Altsaa saa er det bare tull aa ha flere 120mm vifter. Det blir veldig dyrt samtidig som det er overkill. Og for aa faa plass til alle viftene (selvom man skjaerer blowholes ja) maa man ha ganske stort tower. Man vil jo gjerne ha saa lite tower som mulig paa family pc'er. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 hvorfor ikke vannkjøling?? du MÅ ikke klokke vet du... Det blir ihvertfall stille :smile: Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 vannkjøling koster flesk.. skal ikke investere for dem akkurat :razz: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Beste løsningen må være å kjøpe en skikkelig kjøleribbe, som f.eks Alpha PAL 8045 eller en Swiftech MCX462B. På denne kjøleribben setter du en støysvak 80mm vifte, f.eks. en Enermax med regulerbar motstand som du skrur ned farten på eller en PAPST 8412NGL. Denne løsningen koster noen kroner, men er svært stillegående og effektiv. Microplex selger alt over, men du finner det muligens billigere andre plasser. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Med Zalman 6000-Cu eller AlCu bruker du en 92x92mm kabinettvifte til å kjøle ned ribben. Denne er helt lydløs, og kan også byttes ut mot en 120x120mm for bedre effekt. http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000CU.htm [ Denne Melding var redigert av: thorhansen på 2002-02-20 11:58 ] Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Har du tenkt på å kjøpe støydempingsmatter til kabinettet? Det ville jo dempet en hel god del, hvis jeg ikke tar feil, og du trenger ikke kjøpe ny vifte eller kjøler...? (Okay, så har jeg ikke, og har aldri testet støydempingsmatter, men har hørt at de visstnok skal fungere nokså bra :smile: ) Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Kjør Intel! De lager mindre varme... Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Deus Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 F*** intel gjør som thorhansen sier kjøp en zalman kjøler, med pakken følger det med ein reohstat slik at du selv kan justere lydnivået Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 kjøpte en slik viking kjøler fra netconnection.. ska bare gi 21db.. kan jo si ifra hvordan den er når jeg får den.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå