Shopaholic Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Hei Overskriften sier egentlig det meste. Ser ikke forskjellen mellom disse to ideologiene. Likheten er forhåndsvis ganske klar, kanskje litt for klar da jeg ikke klarer å skille dem. Slik jeg har forstått det ønsker nyliberalistene å fjerne staten totalt (men hvor går skille mellom sosialisme da?), mens liberalisme ønsker at staten ikke skal ha så stor rolle i samfunnet, men fortsatt skal ha såkalte vekteroppgaver. Stemmer dette? Takk for svar 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Jeg kan ikke gi deg svaret, men jeg fant en del hjelp på denne siden: http://folk.uio.no/sigurds/ideologier/Nyliberalismen-ideologi.html Kanskje det hjelper deg kanskje ikke 1 Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Takk skal du ha Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hei Overskriften sier egentlig det meste. Ser ikke forskjellen mellom disse to ideologiene. Likheten er forhåndsvis ganske klar, kanskje litt for klar da jeg ikke klarer å skille dem. Slik jeg har forstått det ønsker nyliberalistene å fjerne staten totalt (men hvor går skille mellom sosialisme da?), mens liberalisme ønsker at staten ikke skal ha så stor rolle i samfunnet, men fortsatt skal ha såkalte vekteroppgaver. Stemmer dette? Takk for svar Her får du vite hva liberalismen er enkelt: http://www.liberalismen.no/ DLF er et liberalistisk parti. Gå inn på stemdlf.no å og les. Nyliberalisme vil ha noe større stat, det er noe ala det samme som sosialliberalisme, her godtar man velferdsstaten osv. FrP er vel et nyliberalt parti, mens DLF et liberalistisk (klassisk liberalistisk parti) Partiet DLF byttes ut med et nytt Parti med et annet navn etter sommeren da. 1 Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 (endret) Hei Overskriften sier egentlig det meste. Ser ikke forskjellen mellom disse to ideologiene. Likheten er forhåndsvis ganske klar, kanskje litt for klar da jeg ikke klarer å skille dem. Slik jeg har forstått det ønsker nyliberalistene å fjerne staten totalt (men hvor går skille mellom sosialisme da?), mens liberalisme ønsker at staten ikke skal ha så stor rolle i samfunnet, men fortsatt skal ha såkalte vekteroppgaver. Stemmer dette? Takk for svar Her får du vite hva liberalismen er enkelt: http://www.liberalismen.no/ DLF er et liberalistisk parti. Gå inn på stemdlf.no å og les. Nyliberalisme vil ha noe større stat, det er noe ala det samme som sosialliberalisme, her godtar man velferdsstaten osv. FrP er vel et nyliberalt parti, mens DLF et liberalistisk (klassisk liberalistisk parti) Partiet DLF byttes ut med et nytt Parti med et annet navn etter sommeren da. Åå, takk skal du ha. Hjelper mye ! Endret 25. juli 2014 av Shopaholic 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå