Gå til innhold

Noen med erfaring med Ecoride Classic?


JimShorts

Anbefalte innlegg

Hvorfor er du så sinna? Spiller vel ingen rolle hvor stor effekt motoren har? En med Porsche ligger jo ikke konstant i over 200km/t. 

Stort sett brukes den i sykkelfart rundt 30-35 km/t fordi det er mest behagelig. Men det er jo greit å vite at det er mer om en trenger. Jeg blåser en lang marsj i hva regelverket sier. Det er fult mulig å bruke en 250 watter på en uforsvarlig måte. At min motor yter noe mer har jo ingen innvirkning på forsvarlig bruk. 

Sinna? Jeg er da ikke sur på noen måte? Kanskje det er du som er litt for slapp og kan trenge et tupp bak for å stramme deg opp litt? ;) Det er så typisk norsk å si "slapp av" e.l. når de har feil og blir tatt på det.

Jo, det spiller faktisk en rolle hvor stor effekten på motoren en el-sykkel har. Hvis den overgår grensen satt av myndighetene er den faktisk som en motorvogn å regne, og er da registreringspliktig.

 

Kanke du bare puste litt rolig kamerat? Det er da verre ting å bli frustrert over? Gi nå bængen i hva andre gjør og fokuser på deg og ditt. 

Igjen, kanskje du trenger en oppstrammer, refererer til første avsnitt over ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor er du så sinna? Spiller vel ingen rolle hvor stor effekt motoren har? En med Porsche ligger jo ikke konstant i over 200km/t. 

Stort sett brukes den i sykkelfart rundt 30-35 km/t fordi det er mest behagelig. Men det er jo greit å vite at det er mer om en trenger. Jeg blåser en lang marsj i hva regelverket sier. Det er fult mulig å bruke en 250 watter på en uforsvarlig måte. At min motor yter noe mer har jo ingen innvirkning på forsvarlig bruk. 

Sinna? Jeg er da ikke sur på noen måte? Kanskje det er du som er litt for slapp og kan trenge et tupp bak for å stramme deg opp litt? ;) Det er så typisk norsk å si "slapp av" e.l. når de har feil og blir tatt på det.

Jo, det spiller faktisk en rolle hvor stor effekten på motoren en el-sykkel har. Hvis den overgår grensen satt av myndighetene er den faktisk som en motorvogn å regne, og er da registreringspliktig.

 

Kanke du bare puste litt rolig kamerat? Det er da verre ting å bli frustrert over? Gi nå bængen i hva andre gjør og fokuser på deg og ditt. 

Igjen, kanskje du trenger en oppstrammer, refererer til første avsnitt over ;)

 

 

 

Har feil å blir tatt på det? Kommer aldri skilt på min sykkel. At myndighetene har definert el-sykkel så snevert gir jeg fullstendig blaffen i. Selv om motoren yter mer så er det likevel ikke snakk om noen moped/motorsykkel verken i effekt eller toppfart. 

 

Så i min verden har jeg en sykkel med en elektrisk motor. Verken mer eller mindre. 

 

Du tok jo helt av på han svensken for at han hadde fjernet "plomben". Oppførselen din var som hos ei lita jentunge. Derfor jeg rådet deg til å puste rolig. At noen har mer effekt enn det våre myndigheter har bestemt kan jeg ikke på noen som helst måte se skal være et problem verken for deg eller noen andre. 

 

Problemet vil evt. fører av en slik sykkel få. Men det er ingenting som tilsier at det skal være flere ulykker eller at små barn blir kjørt over fordi effekten er 750w kontro 250w. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hehe. Ja en standard el-sykkel er litt tamt. Helt enig i det. Men når en bygger sin egen så er det ikke grenser for hvor gøy en kan ha det. Null utslipp og med en god regnponcho så er man like mobil i sitt nærområde som man er med bil. Klarer meg helt fint nå med kun hjemmelaget el-sykkel og savner ikke bil. Skulle det plutselig være et akutt behov for bil så bare leier jeg en. 

 

Er det mye trafikk så kommer jeg kjappere frem med el-sykkel enn med bil. 7 km hver vei til jobb. Null stress og frisk luft. Lader hjemme og har strøm nok til 30 km ved høy fart eller ca 80 km ved rolig crusing. Null parkeringsbøter, null parkeringsbulker, null bilavdrag, null bompenger, null forsikring og null veiavgift. Fremtiden er grønn. 

 

Og penga jeg sparer er nok til en fet ferie :)

Akkurat på samme måte har jeg det også. Cyclocrossen bruker jeg til nyttekjøring, og den er rask nok. Med min form slår jeg nå lovlige elsykler med cyclocrossen. Har 12 km hver vei til jobben. Det sykler jeg på under en halvtime, og jeg får trening i samme slengen. Har regntøy, så regn er ingen hindring. Siden syklene mine drives av ren muskelkraft slipper jeg lading og sånt tull. Ellers får jeg alle fordeler du får. Ja, selvfølgelig, slipper å bry meg om det jeg kjører på er lovlig eller ikke. Hvis el-sykkelen din er sterkere enn det som er definert som en lovlig el-sykkel er den å betrakte som en motorvogn, og dermed registreringspliktig.

 

 

Hehe jo du får jo trent kroppen det er sant. Men det gjør jeg også stort sett. Men friheten av å vite at en kan dra på kun på strøm er ubetalelig. Og jeg kan enkelt handle for en uke i slengen når jeg tar med "tilhengern", slipper å kave i motbakkene på vei hjem.

 

Motorvogn? Nei har jo pedaler og er sykkel ;)

 

Ja det meste er positivt med e-bike,og enda nackdelen er ju låsningen av sykkeln,som tar litt mera tid än vanligt.......Samma problem har vel även karbon racer hojarna ,som også er dyra,men har en bra hemförsäkring med kun 2000 kr i selvrisk,men hoppas sykkeln får stanna hos meg.....Og att en e-bike er tung,er ju pga.batteri+motorn,men også för att den er kraftigt förstärkt,og längre hjulbas vs vanliga sykklar.....min tål hela 125kg,og tur det,ner jag+ryggseck väger långt över 100 kg.....Men vill inte bråka mera om vad som er rett,eller fel,men förstår många race-sykklister som blir omåkta av elsykklar i motvind+backar,att de blir griniga,og pratar om att man fuskar,om man må ha en motor som hjälper till------Men endå en gång,så har jag sykkeln som transportmedel,og dejligt att komma fram utvilad+svettfri,med en vilopuls,og antar de som sitter på en karbonracer har er annan inställning till sykkeln,og att man må bli svett,og få massa trening-----så tänker inte vi,som har en e-bike-----Vi vill fram svettfria,og bryr oss inte om treningseffekten,men litt trening+frisk luft ger det nog vs att åka bil.....Tack för meg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp...du trenger vrida om en tenning-nökkel,og sedan aktivera kontrollpanelen,sedan er det bara ut og sykkla,der backarna er som att sykkla på flat vei,og ständig medvind og nedförsbacke känns det som...Har du inte prövat en e-bike=gör det,men håll deg unnan de billigaste typ-biltema+claes ohlson,för der får du inte mye hjälp:)

Endret av FB.050610656007100
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Hvorfor er du så sinna? Spiller vel ingen rolle hvor stor effekt motoren har? En med Porsche ligger jo ikke konstant i over 200km/t. 

Stort sett brukes den i sykkelfart rundt 30-35 km/t fordi det er mest behagelig. Men det er jo greit å vite at det er mer om en trenger. Jeg blåser en lang marsj i hva regelverket sier. Det er fult mulig å bruke en 250 watter på en uforsvarlig måte. At min motor yter noe mer har jo ingen innvirkning på forsvarlig bruk. 

Sinna? Jeg er da ikke sur på noen måte? Kanskje det er du som er litt for slapp og kan trenge et tupp bak for å stramme deg opp litt? ;) Det er så typisk norsk å si "slapp av" e.l. når de har feil og blir tatt på det.

Jo, det spiller faktisk en rolle hvor stor effekten på motoren en el-sykkel har. Hvis den overgår grensen satt av myndighetene er den faktisk som en motorvogn å regne, og er da registreringspliktig.

 

Kanke du bare puste litt rolig kamerat? Det er da verre ting å bli frustrert over? Gi nå bængen i hva andre gjør og fokuser på deg og ditt. 

Igjen, kanskje du trenger en oppstrammer, refererer til første avsnitt over ;)

 

 

 

Har feil å blir tatt på det? Kommer aldri skilt på min sykkel. At myndighetene har definert el-sykkel så snevert gir jeg fullstendig blaffen i. Selv om motoren yter mer så er det likevel ikke snakk om noen moped/motorsykkel verken i effekt eller toppfart. 

 

Så i min verden har jeg en sykkel med en elektrisk motor. Verken mer eller mindre. 

 

Du tok jo helt av på han svensken for at han hadde fjernet "plomben". Oppførselen din var som hos ei lita jentunge. Derfor jeg rådet deg til å puste rolig. At noen har mer effekt enn det våre myndigheter har bestemt kan jeg ikke på noen som helst måte se skal være et problem verken for deg eller noen andre. 

 

Problemet vil evt. fører av en slik sykkel få. Men det er ingenting som tilsier at det skal være flere ulykker eller at små barn blir kjørt over fordi effekten er 750w kontro 250w. 

 

Tror du bør lese denne NØYE...

http://www.dinside.no/934041/aa-trimme-el-sykkelen-kan-ende-i-milliongjeld

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...