Skrujernet Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Melder meg ut av diskusjonen før den starter. Folk får komme tilbake når de vet hvordan ting fungerer. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Illustrasjon av meg nå: en kombinasjon av og Ja det var jo et voksent og modent argument. legg gjerne til en sånt bilde også... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jeg har tydeligvis ikke små nok teskjeer for at du skal kunne forstå, så kombinasjonen av å le og å irritere meg over mine manglende pedagogiske evner er det eneste jeg kan gjøre. Forøvrig henviser jeg til Skrujernets siste post. Endret 5. oktober 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ja det var jo et voksent og modent argument. legg gjerne til en sånt bilde også... Jesus mann. Tyskland hadde ikke gull, så Frankrike krevde land. Ok. Hvis USA ikke har dollar, kan Kina kreve land. Ok. USA kan ikke gå tom for dollar. USA kan ikke gå konkurs om de ikke velger det selv. Men hvorfor bry seg? Det er bare 36 år igjen til verdens undergang uansett, eller? 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Kina kan kreve land dersom Dollaren blir borte og erstattes av Amero. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg prøver igjen: Hvis dollar blir borte, er gjelden også borte fordi gjelden er i dollar og da kan ikke Kina kreve noe som helst. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Uansett blir ikke dollaren borte om ikke USA velger det selv. Men som sagt tidligere i tråden, dette kunne ikke bli noe annet enn en underholdende tråd. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor folk diskutere slike emner når de ikke evner å høre på fornuft, eller google seg til informasjon.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jada dersom Dollaren går i null, så dropper sef Kina alle krav... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Siste gang: Kina sine krav er i dollar. Hvis dollaren går i null går Kinas krav til null. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Siste gang: Kina sine krav er i dollar. Hvis dollaren går i null går Kinas krav til null. Vi får vel se på det, tror ikke Kina gir opp sitt krav bare for at deres BRIC tar over.. Hvorfor lager de da konkurrerende valuta? Endret 7. oktober 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 De lager ikke en konkurrerende valuta! De bruker til og med dollar. Kom igjen Gouldfan. Du vet åpenbart ikke hva du snakker om her. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 De lager ikke en konkurrerende valuta! De bruker til og med dollar. Kom igjen Gouldfan. Du vet åpenbart ikke hva du snakker om her. Det er jo et godt spørsmål. Denne tråden handler om at Kina og Russland har bestemt seg om å ikke bruke dollar. Dersom Kina hadde noe å tape på å senke dollaren, så skulle man jo tro at de ikke ønsket dette. Enten så må det potensielle tapet være oppskrytt, eller også regner kineserne med at dette ikke er nok til å senke dollaren. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 De har ikke bestemt seg for å ikke bruke dollar full stop. Dollaren vil fortsatt være svært viktig (til og med denne nye banken har dollarreserver!) Det er en konkurrent til IMF (noe som er svært velkomment, selv om jeg ikke akkurat er superoptimistisk), ikke et angrep på dollaren. Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 update Russland har i dag kunngjort de vil overføre 180 milliarder kroner til BRICS Reserves Pool http://en.ria.ru/business/20140814/192011648/Russia-to-Contribute-30Bln-to-BRICS-Reserves-Pool--Putin.html Herregud, for et bilde! 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg prøver igjen: Hvis dollar blir borte, er gjelden også borte fordi gjelden er i dollar og da kan ikke Kina kreve noe som helst. Gjeld er verdier, penger er bare et mål på verdien. Verdien av gjelden består om dollar skulle forsvinne. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Øhh, gjelden er verdier, ja, verdien av 1 fantasillion dollar. Så hvis dollaren faller i verdi, så faller gjelden verdi også.. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Øhh, gjelden er verdier, ja, verdien av 1 fantasillion dollar. Så hvis dollaren faller i verdi, så faller gjelden verdi også.. Lands lån og papirer er ikke det samme som feks en persons billån eller huslån. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Og? Siden du tydeligvis kan dette bedre enn meg, kan du forklare meg hva som ville skje med USAs gjeld til Kina dersom dollaren falt med 99%? Og ikke kom med at Kina kan kreve Alaska eller noe sånt, vær så snill. Endret 8. oktober 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Og? Siden du tydeligvis kan dette bedre enn meg, kan du forklare meg hva som ville skje med USAs gjeld til Kina dersom dollaren falt med 99%? Og ikke kom med at Kina kan kreve Alaska eller noe sånt, vær så snill. Du tror at alt er så enkelt og greit, at det er regler som alle i FN må følge etc etc. Verden funker ikke sånn skjønner du, Et land kan føle seg dårlig behandlet som feks Frankrike-Tyskland og kreve noe annet en den idiotiske detaljvalutaen lånet ble tatt ut på. Er du klar over hvor sinnsykt mye Gjeld Amerikanera har pådratt seg til KINA? Tror du Kina sletter gjelder fordi Dollaren går i null? Nei det gjør de ikke skjønner du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå