Mr.M Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 BRICS består av (pr. dags dato) følgende land, Brasil, Russland, India, Kina, Sør-Afrika http://en.wikipedia.org/wiki/BRICS Det tas nå til orde for å forsøke bli kvitt den dominerende rollen $ us. dollar har i verdensøkonomien. Ikke særlig originalt forslag kanskje, andre har vel tenkt og såvidt prøvd det samme før. Men uansett, dette fremstår som et friskt nytt initiativ. - "Before the crucial visit to Beijing next week, the governor of the Russian Central Bank, Elvira Nabiullina met Vladimir Putin to report on the progress of the upcoming ruble-yuan swap deal with the People's Bank of China and the Kremlin used the meeting to let the world know about the technical details of its international anti-dollar alliance." http://voiceofrussia.com/2014_07_03/BRICS-is-morphing-into-an-anti-dollar-alliance-6229/ P.S. USA har reagert "negativt" på slike "anti-dollar" fremstøt tidligere, det sies at USA straffet både Gadaffi's gull-alternativ, og Iran (som lanserte alternativ olje-børs i sin tid) som jeg kommer på i farten. Så har initiativet sjanse til å bli levedyktig mon tro? Eller vil det bli en "beleilig" krig/konflikt et sted eller andre "mystiske" hendelser som setter kjepper i hjulet? Dette prosjektet må man følge med på. 2 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 "De" er avhengige av å finne ett alternativ.... "ingen" vil buke rubler eller yuan om de ikke må. Alle valutaer er avhengeige av tillit, papir (eller gull....) er ikke værdt noe som helst om ikke innehaveren stoler på at han vil kunne få noen andre til å overta verdiene til sånn omtrent det samme (eller bedre) enn hva han ga for det. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Enig i det. I tillegg må det ikke minst eksistere sterk tillit til evt. alternativ. Men, skulle man komme over kneiken, så kan det forhåpentlig vis være bra og sunt også for flere andre land worldwide også, inkl. norske kronen, euro-valuta, osv. Dollar har kanskje en altfor dominerende rolle, mer enn det som er "sunt" for "resten av verden" 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Dollar har kanskje en altfor dominerende rolle, mer enn det som er "sunt" for "resten av verden" Det er det liten tvil om. Dette er spennende. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Dette inngår i alt jeg har sagt tidligere Diktatorstatene Russland og Kina og det spirende India, både makt og ökonomi tar over fra Amerikanerne. Mindre demokrati Mindre ytringsfrihet Mindre frihet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Dette inngår i alt jeg har sagt tidligere Diktatorstatene Russland og Kina og det spirende India, både makt og ökonomi tar over fra Amerikanerne. Mindre demokrati Mindre ytringsfrihet Mindre frihet. Tror jeg ikke. Se for deg et annet fremtidsperspektiv, -at USA etterhvert ble verdens eneste stormakt. Det scenario fremstår som et mareritt for min del. Hva med deg? Da foretrekker jeg mye heller at det finnes en blokk til i maktbalansen, slik som Russland og Kina. 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Dette inngår i alt jeg har sagt tidligere Diktatorstatene Russland og Kina og det spirende India, både makt og ökonomi tar over fra Amerikanerne. Mindre demokrati Mindre ytringsfrihet Mindre frihet. Tror jeg ikke. Se for deg et annet fremtidsperspektiv, -at USA etterhvert ble verdens eneste stormakt. Det scenario fremstår som et mareritt for min del. Hva med deg? Da foretrekker jeg mye heller at det finnes en blokk til i maktbalansen, slik som Russland og Kina. Vil du lære deg russisk å bli en kinesisk coloni? Vær glad for at vi har USA. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Ja takk, begge deler. (det var mitt poeng) Et USA i alenegang derimot, vil "oppfylle" alt det skumleste vi har sett på film og lest i science-fiction og ikke ha noen begrensninger vs human being. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Ja takk, begge deler. (det var mitt poeng) Et USA i alenegang derimot, vil "oppfylle" alt det skumleste vi har sett på film og lest i science-fiction og ikke ha noen begrensninger vs human being. Det er ikke noen maktbalanse lenger... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 update Russland har i dag kunngjort de vil overføre 180 milliarder kroner til BRICS Reserves Pool http://en.ria.ru/business/20140814/192011648/Russia-to-Contribute-30Bln-to-BRICS-Reserves-Pool--Putin.html 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Sånn faller vår frihet i takt med diktatorenes frammarsj... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvordan har de tenkt å gå frem, disse anti-dollar menneskene? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Hvordan har de tenkt å gå frem, disse anti-dollar menneskene? Ved å etablere et fullgodt system ved siden av, bl.a. alternativ til dagens IMF og Verdensbanken http://voiceofrussia.com/2014_07_03/BRICS-is-morphing-into-an-anti-dollar-alliance-6229/ 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hvordan har de tenkt å gå frem, disse anti-dollar menneskene? Ved å etablere et fullgodt system ved siden av, bl.a. alternativ til dagens IMF og Verdensbanken http://voiceofrussia.com/2014_07_03/BRICS-is-morphing-into-an-anti-dollar-alliance-6229/ Er jo et meget godt system med Bitcoin også. Men hvordan definerer du "fullgodt system" Hvordan fungerer det? (eller vil fungere) 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) The Nail In The Petrodollar Coffin: Gazprom Begins Accepting Payment For Oil In Ruble, YuanUSA kan ikke gå til krig mot Russland og Kina, som de gjorde mot Irak og Libya. Hva kan de gjøre? Og hva skal banksterne og myndighetene gjøre dersom dollaren kollapser, rømme landet? Endret 24. september 2014 av Aiven Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå som dolleren er såpass svak trodde jeg de fleste var ganske happy når den ble brukt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 USA er på vei ned. Russland og Kinas diktaturer tar over verden som hitlere uten noen til å stanse de. Holocaust neste, goodbye Oslo. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 USA er på vei ned. Russland og Kinas diktaturer tar over verden som hitlere uten noen til å stanse de. Holocaust neste, goodbye Oslo. Holocaust faktisk. De eneste som har kommet i nærheten av holocaust er Mao og Stalin, regner med at du har fått med deg at de ikke sitter ved makten lenger. De herskende i Kina og Russland er moderne kleptokrater, akkurat som gutta i Washington. Forskjellen på hvem som har roret i verden betyr nada. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 USA er på vei ned. Russland og Kinas diktaturer tar over verden som hitlere uten noen til å stanse de. Holocaust neste, goodbye Oslo. Russland og Kina må i såtilfelle bli venner med både Nord-Korea, Iran, kan godt være greit å få med seg litt flere. For selv om USA er på vei 'ned' i fra å være den helt urokkelige supermakten dem var for 10 år siden, så er dem fortsatt utvilsomt størst. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Gjelden til USA må nok betales i gull. Det eneste jeg ser USA har etter at dollaren er null verd er Forsvaret og våpnene deres, men dette suger sinnsykt mye dollar. Vi så jo også hvor lite Forsvaret til Sovjet hjalp de mot slutten. Sovjet tapte først og fremst kappløpet om penger til våpen, og når pengene gikk mer til våpen og mindre til folket samt at kapitalismen hadde utømmelige midler til våpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå