Spaz Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Min nabo har problemer med oppkobling til internett. Han har fått ny Netopia 4542 ruter fra Nextgentel (den gamle ble tatt av lynet) og den må helt sikkert aktiveres(?) Prøver å komme inn på denne siden, men den er utilgjenglig http://aktivering.nextgentel.no/ Noen andre som kommer inn på denne siden, eller vet om andre steder der jeg kan aktivere ruteren? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ipen til ruteren. Den lokale ipen. Se i boken som fulgte med.. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Funker her, antar han har dsl link på router'n?! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Funker her, antar han har dsl link på router'n?! Sant å si så vet jeg ikke. Har ikke undersøkt den nye ruteren. Jeg prøver å komme inn på siden hjemmefra. Har Telenor ADSL, men jeg burde vel kunne gå inn og aktivere for han? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 "Når alt går galt, les bruksanvisningen" Skal det være så vanskelig? Har NextGenTel selv, innstalleringa gikk på et blunk her, det er bare å lese, hvis man ikke forstår. Det står veldig enkelt og greit i den bruksanvisninga som er med. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Funker her, antar han har dsl link på router'n?! Sant å si så vet jeg ikke. Har ikke undersøkt den nye ruteren. Jeg prøver å komme inn på siden hjemmefra. Har Telenor ADSL, men jeg burde vel kunne gå inn og aktivere for han? Nei det går ikke. Når han går inn på siden og aktiverer routeren, blir routeren konfigurert til å koble seg til NGT, altså hjelper det lite om du prøver. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Stemmer, konfigurasjonen blir lastet ned til routeren. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Siden ingen har nevnt det får jeg nevne det jeg: Aktiveringen kan ta lang tid. Så lenge kloden surrer er det bare å ta det med stor ro. Kan ta opptil flere minutter. Det er også en "reset" knapp på undersiden av modemet. Kan resette denne med en kulepenn og prøve igjen. Husk at du MÅ bruke medfølgende kabler. De gamle funker ikke på det nye.. Gud løkk!! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Det tar nøyaktig 60sec å aktivere routeren i følge siden. Egentligt bare litt over 30sec. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Det tar nøyaktig 60sec å aktivere routeren i følge siden. Egentligt bare litt over 30sec. Jeg snakker om tiden det tar å laste inn siden FØR programoppdateringen tar til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå