Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel P650R-13 - Konfigurering

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg kan konfigurere dette som jeg vil?

Fikk det fra Tele2 og det står i bridging modus, noe som ikke anbefales etter det jeg kan lese i bruksanvisningen.

Er det noen som kan anbefale meg hvordan jeg skal sette det opp korrekt og mest sikkert?

Kan jeg risikere å gjøre slik at det ikke vil fungere skikkelig, fordi Tele2 har lagt inn noe spesielt i firmware'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ring din ISP og si du vil ha det åpnet.Eller få passordet til modemet.Ikke verre enn det.

Jeg kommer inn på modemet, bruker bare 1234 som er default passordet. Så da betyr det at jeg kan endre fritt på innstillingene eller? Har ikke forsøkt å endre fra bridge til router av frykt for å klusse til for mye.

Lenke til kommentar
Lurte på om jeg kan konfigurere dette som jeg vil?

Fikk det fra Tele2 og det står i bridging modus, noe som ikke anbefales etter det jeg kan lese i bruksanvisningen.

Det er vel neppe rett og si at det er satt opp feil som brigde, har du bruk for en router og de morsomhetene NAT lager i stand?

Lenke til kommentar
Det er vel neppe rett og si at det er satt opp feil som brigde, har du bruk for en router og de morsomhetene NAT lager i stand?

Mener på ingen måte å si at bridge modus er feil, men pga effektivitets grunner anbefales router modus i brukermanualen.

---------------------------------------

Dette er tatt fra brukermanualen:

Sammenliknet med routing, genererer bridging mer trafikk for den samme nettverks lag protokollen, og den krever flere CPU sykluser og minne.

Av effektivitets årsaker, ikke slå på bridging unntatt hvis du trenger støtte for andre protokoller enn IP i ditt nettverk.

Så sies det så flott: "Do not bridge what the Prestige can route."

----------------------------------------

NAT gir jo beskyttlese i form av en brannmur da, men det krever vel at man forwarder porter fra Prestige'en?

Men jeg kan ikke ødelegge noe, slik at jeg risikerer å ha et ubrukelig modem som må sendes inn?

Lenke til kommentar

Mener på ingen måte å si at bridge modus er feil' date=' men pga effektivitets grunner anbefales router modus i brukermanualen.

[/quote']

Enten maskinen hånterer TCP/IP rett fra ISP eller fra routeren skulle være det samme.

Og i de tilfellene noen har prøvd dette stuntet så fungerer det ikke, noen har resatt det eller flashet det for og få seg router med et sørgelig resultat at modemet slutter og fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...