Gå til innhold

ANBEFALING: Ultraportable datamaskiner

Anbefalte innlegg

8000 i billigste konfig ja, synes allikevel det er passende å ha air i 10k-klassen, men ja, du kan få den billigere. Hva gjør nettbrett med tastatur dårligere til å skrive og surfe med, og ikke minste så mye dårligere at det ikke er verd halve prisen for en student? Det er sikkert mange studenter som har maskinen, tviler ikke på det, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det er ett godt valg. Jeg synes MBA er en fin maskin, men jeg synes likefullt det er ett råflott valg for den skisserte bruken.

Råflott, kanskje, men velegnet. Et nettbrett er ikke det. Nettbrett, utenom de som kjører Windows 8.1, er leketøy.

Det er ikke ett leketøy om alt du trenger er å surfe og skrive tekst.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal skrive tekst til litt mer seriøs bruk enn handlelister, egenpubliserte romaner og kommentarer på internett, er ikke nettbrett egnet. Til akademisk skriving trenger du å kunne dele teksten med andre for å samarbeide, du trenger å kunne kopiere tekstbiter fra andre dokumenter og lime inn, og du trenger å kunne skrive ut. Du bør også ha en referansehåndterer. Nettbrett gjør alt dette svært mye dårligere enn PC-er, dels på grunn av elendig fleroppgavehåndtering, dels på grunn av dårlig grensesnitt (mulig cut & paste er blitt akseptabelt på iPad, men du trenger isåfall en mus), dels på grunn av mangelfull programvare og forkrøplet operativsystem. Bruk i det minste et verktøy som fungerer til jobben.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at til mye bruk trenger man mer spesialisert og avansert software, men der kommer OSX inn i bildet som en hemsko også, for all del, du kan selvfølgelig bruke MBA med windows også, og det er slett ingen dårlig maskin da heller, men noen av fordelene forsvinner.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har Yoga 2 Pro, jeg byttet 802.11n kortet til 802.11ac med 5Ghz, kostet 300kr og jobben gjort på 5min.

så det burde ikke telle negativt i det hele tatt, det er noe alle burde klare og bytte selv.

Det burde telle litt negativt at en såpass high end PC mangler .ac, men er helt klart en fordel om det enkelt kan skiftes ut..

Kjøpte selv en utgave av yoga 2 pro med 128 ssd (og sparte nesten 1500), så kan være spennende å skifte ut nettverkskortet når jeg skifter ssd en eller annen gang!

Har du link til det du kjøpte? Fungerer det bra/merker du I praksis noen forskjell?

Jeg kjøpte fra Dustinhome

http://www.dustin.no/product/5010757342/intel-wlan-7260-mini-pcie-m-2-dual-band-802-11a-b-g-n-ac-bt4-0/

AC version av den som alt er i pcen din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...