mhsalangli Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Har til nå vært ganske amd-fan men er nvidia alltid bedre enn amd? Har en 6 kjerne FX cpu fra amd på stock 3,8ghz, 8gb ram og trenger en arvtager til et HD7950 3GB RAM. Jeg kan gå opptil 4-5000kr men da bør det garanteres at jeg kan skru alt av grafikk på max i Arma3 uten at jeg opplever hakking i grafikken. (nå spiller jeg med alt på low) Jeg bruker også skjermkortet til forskjellige BOINC-prosjekter så det bør være raskt på CUDA eller tilsvarende. Kabinettet er Fractal Design R4 så plass er det nok av. PSU er Corsair sin AX1200i Trengs annen info er det bare spørre. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Får å nå nærmest ultra trenger du en høyt klokket i7 AMRA II/III trenger en veldig bra cpu pga dårlig optimalisert Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Arma 3 er så dårlig optimalisert at det er helt håpløst. Det hjelper ikkje med 6kjerner @ 5ghz. Det går elendig uansett. Flere skjermkort hjelper heller ikkje. Drittspill Det du vil ha er: https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-780ti-gaming-le-3gb/814112 Som sagt, så er cpu ekstremt viktig i Arma 3. Da er det ytelse per klokk som har noe å si. Her gjør amd det ELENDIG desverre. Så vil du ha noe mere futt i drittspillet Arma 3, så er det Intel haswell på så høy overklokk som mulig. 4790k er en fin plass å begynne. Endret 15. juli 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 hva med dette nye asus geforce gtx 780 strix oc da? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Du får vel billigste 780ti til 4900kr eller.no. Mye bedre valg. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Har 2 av de asuskortene selv, de beste jeg har med tanke på støy pga den store kjøleren (2cm høyere en kortet) og jeg har flere evga, gigabyte og asus av samme kort, men valgte msi hjemme i spillmaskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå