odinsn Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) hei, jeg har en graf i excel som lager punkter i en sirkel ved hjelp av x og y verdier. disse punktene kan bli dobble(altså at f.eks. par nummer 36 har samme x og y verdi som par nr 2). jeg trenger en måte å sjekke om det er noen dobble punkter. grunnen til at dette er litt vanskelig er at selv om to x verdier er like, er ikke nødvendigvis y verdiene like, og jeg er kun interresert i like punkter. jeg har x verdier i kolonne B fra 3 til 36, og tilhørende y verdier i kolonne c fra 3 til 36. jeg bruker engelsk excel 2010. Endret 15. juli 2014 av odinsn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Hei Verdier er så mangt, men vi kan jo håpe det er måter å slå dem sammen på. Vi bruker en hjelpekolonne, her D, med formel i D3: =B3&"X"&C3 Kopier ned. Tell forekomster av D3 i ny hjelpekolonne E med COUNTIF, kopier ned. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
odinsn Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 tusen takk for svar. jeg fant faktisk en løsning selv, men din var litt mindre komplisert, så jeg går for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå