Chrynarx Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Har en Toshiba Satelite p-850 som nå er +/- 2 år gammel. Tenker å bytte denne ut om ikke så alt for lenge, men siden jeg enda ikke har mulighet til det før om en måneds tid så lurte jeg på om jeg kan bare sette inn litt RAM i den slik at den under spilling ikke vil bli så varm at den til slutt slår seg av, da dette hender ved spilling av f.eks WOW, noe den ikke gjorde da pcen var ny.Har prøvd å rense viftene, men det skulle vise seg å være et helvete av en annen verden med akkurat denne modellen. Youtube har blitt brukt for alt det er vært for en DIY, men har ikke fått kommet til viftene for å få renset dem.Har en ett års gammel toshiba liggende her som jeg vet ikke vil bli brukt på en stund, så jeg vurderer som jeg skal skru ut rambrikkene for å sette den i min midlertidig, til jeg har gått til anskaffelse av ny pc. Da vil rambrikkene gå tilbake i pcen. (så fremt de er kompitable såklart )Vil dette utgjøre en merkbar forskjell, eller er det bare å droppe?Det er for øyeblikket 8GB RAM i pcen! Endret 15. juli 2014 av Chrynarx Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Vil dette utgjøre en merkbar forskjell, eller er det bare å droppe? Det er for øyeblikket 8GB RAM i pcen! Dropp, vil ikke ha noen effekt. Men om du kommer til på CPU/GPU kan det hjelpe å fjerne den gammle kjølepastaen og legge på ny. Endret 15. juli 2014 av Joey1313 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det eneste ram vil hjelpe på i en maskin er å avlaste harddisken. Og det er ikke denne som er primærkilden til varme. Alternativet for å få ned temperaturen er å bytte ut kjølepasta-belegget med nytt, samme med eventuelle thermal pads. Men ettersom du ikke kommer skikkelig til viftene en gang kan dette bli vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå