Gå til innhold

Planslipe CPU, how and why?

[ergo]

Anbefalte innlegg

Så du sier at det er bedre at jeg freser blokka enn å "slipe" den med 1200papir? selv og fresen etterlater seg merker?

Nei, nå misforstår du! Kanskje du leste litt for fort? :p

Når jeg snakker om maskinert / frest flate, så er det underlaget for vannslipepapiret jeg tenker på, og som et alternativ til en (god nok) speilglassflate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du sier at det er bedre at jeg freser blokka enn å "slipe" den med 1200papir? selv og fresen etterlater seg merker?

Nei, nå misforstår du! Kanskje du leste litt for fort? :p

Når jeg snakker om maskinert / frest flate, så er det underlaget for vannslipepapiret jeg tenker på, og som et alternativ til en (god nok) speilglassflate.

Sånn sett ja.. litt trøtt bare :wink:

Lenke til kommentar
Glassplater er IKKE rette!

Speilglass er faktisk godt nok i denne sammenheng. Men det aller beste er selvsagt en maskinert / frest flate.

Sjøl bruker jeg en 30mm plexiplate, og denne er meget bra for formålet!

Jepp.., med lav mating, høy hastighet, nye skjær om emulusjonsvæske - overflaten blir speilblank :))

Lenke til kommentar

Jepp.., med lav mating, høy hastighet, nye skjær om emulusjonsvæske - overflaten blir speilblank :))

....., og en planslipemaskin til 2-3hundretusen kroner.

"Alle" har vel det til disposisjon? :D

Men nå har vi vel fjernet oss lovlig langt fra temaet, som egentlig handlet om plansliping av core.....

Lenke til kommentar

....., og en planslipemaskin til 2-3hundretusen kroner.

"Alle" har vel det til disposisjon? :D

Men nå har vi vel fjernet oss lovlig langt fra temaet, som egentlig handlet om plansliping av core.....

He he.. du har så rett så rett :)

Okey.. [ontopic]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...