prips1 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Jeg lurte på om noen vet om det er mulig og låne bort bil til ett firma å ta kjøregodtgjørelsen for det? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det blir vel regnet som utleie, noe forsikringsselskapet ditt muligens vil ha noen ord med deg om. Lenke til kommentar
prips1 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Ja regna med det,ville bare høre:) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 "Kjøregodtgjørelse" er (innen visse grenser) skattefri utgiftsdekning. Du kan ikke ta kjøregodtgjørelse for å låne bort bilen din - å låne bort en bil mot penger er utleie. Du kan leie ut bilen din, men utleien er i så fall nettoskattepliktig. Lenke til kommentar
prips1 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 ja stemmer, men kjøregodtgjørelse er innen vise grenser skattefrie? trudde det var skattefritt uansett jeg? Vis jeg er ansatt I ett transport firma å bruker min egen bil kan jeg vel skrive kjøregodtgjørelse på det? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Kjøregodtgjørelse er skattefri når det er utgiftsgodtgjørelse, det vil si at skattlegging skjer etter nettometoden. Dette innebærer at så lenge du ikke har et overskudd (overskudd = sum utgiftsgodtgjørelse minus faktiske utgifter) er godtgjørelsen skattefri. Den skattemessige behandlingen av kjøregodtgjørelse er dekning av utgifter du har hatt i forbindelse med jobben din. Utlån av bil mot godtgjørelse er ikke en utgift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå